کد خبر: ۳۰۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 10
بینی و حلق را با سرم نمکی گرم به مدت دو هفته و روزانه دو تا سه مرتبه بشویید؛ ضمن اینکه جوشانده گل‌های بابونه را ابتدا بخور داده و سپس بینی و حلق را با رقیق شده همین جوشانده شستشو دهید.

شفاآنلاین>سلامت> متخصص طب سنتی چگونگی درمان سینوزیت در افراد متخلف را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین: علیرضا یارقلی، درباره «تدابیر طب ایرانی در درمان سینوزیت»، اظهار داشت: پیش از ارائه برخی راهکار‌ها توصیه می‌شود سر خود را از باد و سرما حفظ کنید؛ به خصوص پس از حمام، مو‌ها را کاملا خشک کنید و در زمان خواب کلاه بپوشید.

وی ادامه داد: مصرف سردیجات و آب یخ را محدود و یا حذف کنید؛ به ویژه در فصل سرما، خوردن غذا‌های غلیظ، نفاخ و سرخ‌کردنی‌ها را قطع و یا محدود کنید و اکیدا از یک ساعت قبل از غذا همراه و تا دو ساعت بعد از غذا از خوردن ماست، سالاد، نوشیدنی و شور بپرهیزید.

یارقلی با اشاره به توصیه‌های دیگر در بهبود بخشیدن به سینوزیت در افراد، خاطرنشان کرد: بینی و حلق را با سرم نمکی گرم به مدت دو هفته و روزانه دو تا سه مرتبه بشویید؛ ضمن اینکه جوشانده گل‌های بابونه را ابتدا بخور داده و سپس بینی و حلق را با رقیق شده همین جوشانده شستشو دهید.

متخصص طب سنتی یادآور شد: استشمام اسانس نعنا، بخور اکالیپتوس، اسطوخودوس، مرزنجوش و پیاده‌روی روزانه نیز می‌تواند در درمان سینوزیت بسیار کمک‌کننده باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: