کد خبر: ۳۰۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 31
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که نوشابه رژیمی می‌خورند، تمایل بیشتری به خوردن غذاهای پرکالری دارند، همچنین شاخص توده بدنی بالاتری دارند

شفاآنلاین>سلامت> وقتی می‌خواهید غذای سالم بخورید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد اما همه آن‌ها آنطور که به نظر می‌رسند، سالم نیستند.

به گزارش شفاآنلاین: برخی از عادت هایی که به نظر سالمند، در واقع ممکن است نتیجه معکوس داشته باشند.


نوشیدن نوشابه رژیمی

در حالی که مصرف کم قند برای بدن مفید است، شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است مشکلات بسیاری را ایجاد کنند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که نوشابه رژیمی می‌خورند، تمایل بیشتری به خوردن غذاهای پرکالری دارند، همچنین معمولاً شاخص توده بدنی بالاتری دارند.

همیشه سالم‌ترین انتخاب، آب است. همیشه می‌توانید از طعم‌دهنده‌های میوه‌‌ای مانند تمشک، خیار، نعناع، لیمو شیرین یا لیمو ترش استفاده کنید.

زمان مناسب خواب

خوابیدن در روزهای تعطیل آخر هفته عالی است اما ۹-۷ ساعت شبانه روز نمی‌تواند کمبود خواب در طول هفته را جبران کند.

در واقع ممکن است ساعت بدن را مختل کند و موجب بی‌حالی شود. همچنین ممکن است در تمرکز یا واکنش با مشکل مواجه شوید. بهترین راه بازگشت به حالت طبیعی این است که زودتر به رختخواب بروید و هر روز تقریباً سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید.

حذف کربوهیدرات‌ ها

کربوهیدرات‌ یک درشت مغذی است که در بدن انرژی تولید می‌کند و به عضلات و مغز سوخت می‌رساند. بنابراین حذف آنها به طور کامل، مانند رعایت رژیم‌غذایی کتو ایده خوبی نبوده و حذف آنها برای همیشه آسان نیست.

ایده بهتر این است که عادت‌های خوبی را ایجاد کنید که در مدت طولانی به آن پایبند باشید، مانند مصرف کربوهیدرات بیشتر در زمانی که فعال هستید و مصرف کمتر آن در زمانی که کمتر کار انجام نمی‌دهید.

آبمیوه‌ ها پاکسازی یا سم‌ زدایی می‌کنند

آب‌ میوه‌ ممکن است نوشیدنی مناسبی برای کاهش وزن باشد و به سیستم گوارش استراحت دهد اما بیشتر کاهش وزن از آب است. علاوه بر این، بدن را از دریافت مواد مغذی حیاتی مانند پروتئین و چربی محروم می‌کند. ریه‌ها، کبد و کلیه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سموم را از بدن خارج می‌کنند، بنابراین بهترین برنامه‌غذایی، برنامه‌ای است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامت این اندام‌ها را تامین کند.

خوراکی‌ های با برچسب «سالم» مصرف می‌کنید

فقط به این دلیل که ماده‌غذایی را کاملاً طبیعی یا سالم می‌نامند، به این معنی نیست که برای بدن مفید است.

هیچ تعریف کاملی برای هر یک از این واژه‌ها وجود ندارد، بنابراین هر دو قابل تفسیر هستند. برای اینکه بفهمید یک ماده غذایی چقدر برای بدن مفید (یا مضر) است، برچسب ترکیبات و مواد تشکیل دهنده روی بسته را بخوانید. زیرا تنها راه آگاه شدن از آنچیزی است که دریافت می‌کنید.

مصرف مکمل‌ ها

بدن ما به مقدار زیادی به ویتامین و مواد معدنی مختلف نیاز دارد تا به نحوی درست کار کند. ممکن است راحت به نظر برسد که همه این‌ها را در یک قرص بگنجانید.

برخی از مکمل‌های غذایی مانند کلسیم، می‌توانند کمبود این ویتامین را جبران کند اما قرار نیست مکمل‌ها جایگزین تغذیه خوب شوند. بدن ما از چندین ماده مغذی بهتر استفاده می‌کند اگر آن را از راه غذا دریافت کند.

استفاده زیاد از ضدعفونی‌کننده دست

برآوردها نشان می‌دهد که روش پاکسازی دست‌ها از میکروب بدون استفاده از آب و صابون، ساخت یک ضدعفونی‌کننده دست ۲۰۰ میلیون دلاری در ایالات متحده بود اما بهتر است فقط در مواقع لزوم از ضدعفونی‌کننده استفاده شود.

مطالعات نشان می‌دهد که استفاده بسیار از آن موجب شده تا برخی میکروب‌ها قوی‌تر شده و در برخی موارد اثر ضدعفونی‌کنندگی آن کاهش می‌یابد.

نوشیدن آب معدنی

مطالعات نشان می‌دهند که آب بطری بهتر از آب لوله کشی نیست. در واقع استانداردهای دولت برای آب لوله‌کشی بالاتر است و برخی ناخالصی‌ها مانند میکروپلاستیک‌ها می‌توانند از پلاستیک موجود در بطری‌ها وارد آب شوند.

علاوه بر این، ۸۶ درصد بطری‌های آب بازیافت نمی‌شوند و تقاضای سالانه آمریکا برای بطری‌های آب، به اندازه حدوداً ۱۷ میلیون بشکه نفت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: