کد خبر: ۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 05
شفاآنلاین-براساس ماده 42 قانون تامین اجتماعی، درصورتیکه کارفرما به میزان حق بیمه محاسبه شده از طرف سازمان تامین اجتماعی معترض باشد، می تواند ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ، اعتراض خود را کتبا به سازمان ارائه دهد.
به گزارش شفاآنلاین، سازمان تامین اجتماعی مکلف است اعتراض کارفرما را در حداقل زمان در هیات بدوی تشخیص مطالبات سازمان مطرح کند.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، درصورت عدم اعتراض کارفرما، ظرف مدت مقرر یک ماه از تاریخ ابلاغ، تشخیص سازمان قطعی و میزان حق بیمه به همراه جرائم متعلقه با رعایت قانون اصلاح قانون جرائم مصوب 8/4/87 مجمع تشخیص مصلحت نظام و ماده 50 این قانون وصول خواهد شد.

درصورتیکه مبلغ مورد مطالبه حق بیمه بیش از یک میلیون و 500 هزار ریال باشد، کارفرما می تواند با توجه به ماده 43 قانون تامین اجتماعی ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ واقعی یا قانونی در هیأت بدوی تقاضای تجدید نظر را داشته باشد.

آراء هیات های بدوی درصورتیکه مبلغ مورد مطالبه سازمان اعم از اصل حق بیمه یک میلیون و 500 هزار ریال یا کمتر باشد و یا اینکه در موعد مقرر مورد اعتراض واقع نشود، قطعی و لازم الاجرا خواهد بود، که در این صورت موضوع بدهی اعتراض شده در هیات های تجدیدنظر تشخیص مطالبات قابل رسیدگی نخواهد بود، در هرحال به استناد ماده 44 قانون یادشده، آراء و هیأت های تجدیدنظر قطعی و لازم الاجراست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: