کد خبر: ۳۰۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 27
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از اصلاح و بازنگری برخی ابعاد سند تحول بنیادین در ۱۰ سالگی این سند خبر می‌دهد

شفاآنلاین>سلامت> دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از اصلاح و بازنگری برخی ابعاد سند تحول بنیادین در ۱۰ سالگی این سند خبر می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین: شورای عالی آموزش و پروش مصوب مجلس شورای ملی در اسفند سال هزارو سیصد است البته بیست و پنج سال قبل از این شورا تحت عنوان شورای معارف فعالیت می‌کرده است و به نوعی قدیمی‌ترین نهاد شورای قانون گذاری کشور همین شورای عالی آموزش و پرورش است. مسئولیت تشکیل این شورا در حیطه سیاست گذاری و تدوین مقرارت وقوانین و همچنین نظارت بر اجرای این قوانین است.


امروزه مانند گذشته افراد بزرگی مانند صافی گلپایگانی که اولین دبیر این شورا پس از انقلاب بوده عضو شورای آموزش و پرورش هستند و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رئیس جمهور است. شش وزیر و افرادی از متخصانی و همچنین کارشناسانی از فرهنگستان در این شورا حضور دارند.

یکی از مهمترین دستاورد‌های شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تصویب سند تحول بنیادین بوده است و می‌توان گفت اجرایی کردن این سند وقت فراوانی را از آموزش و پرورش از زمان تصویب آن گرفته است.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال نود متولد شده از مهمترین مصوبات و دستاورد‌های شورای عالی آموزش و پرورش است.

اکنون وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های اجرایی مهمی را در دست اجرا دارد و بسته‌های تحولی که ایجاد شده هر کدام بخشی از این برنامه‌هاست.

مجری اصلی این سند وزارت آموزش و پرورش است و نقش شورای عالی در اجرایی سازی و نظارت بر اجرا تعیین شده است و وظیفه ما کمک کردن به دستگاه اجرایی برای تسهیل در روند این سند است.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش می‌گوید: اصلاحات سند تحول بنیادین بر اساس مفاد فصل هشت سند انجام می‌شود و طبق این فصل هر پنج سال یک بار باید اصلاح و ترمیمی اگر نیاز است در سند اعمال شود.

به گفته امانی، در پنج سال نخست به دلیل اجرایی کردن مقدمات سند نمی‌شد اصلاح کرد، اما اکنون که در ده سالگی این سند هستیم این اصلاح در دستور کار شورا قرار گرفته است. طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش این کار در ابتدای سال هزار و چهارصد و یک انجام خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش می‌گوید: در این زمینه فعالیتی موثق از سه منظر اجرا و ترمیم نقاط مهم این سند، توجه به بعد آینده نگری مورد توجه بوده و کار گروه تخصصی برای این اصلاح ایجاد شده است و پس از انجام این اصلاح ابتدا در شورای عالی آموزش و پرورش و سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: