کد خبر: ۳۰۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 26
حدود ۴۵ درصد از پرستاران ما قرارداد موقت هستند که ما انتظار داریم تبدیل وضعیت شوند.

شفاآنلاین>سلامت> دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به وجود قراردادهای مختلف همکاری پرستاران، از یکسان بودن خدمات پرستاری در تمامی قراردادهای مختلف کاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: محمد شریفی مقدم، با عنوان این موضوع که پرستاران ۱۲ مدل قرارداد دارند که شامل پرستاران ۸۹ روزه، پرستارانِ شرکتی، تبصره ۳، تبصره ۴، پیمانی، قراردادی، رسمی و…، می‌شود، گفت: مزد و مزایای هر کدام از این پرستاران با هم تفاوت دارد در حالی که کار همه آنها یکی است.

وی افزود: حدود ۳۵ درصد از پرستاران شرکتی هستند و قرارداد آنها موقت است و این به معنای استثمار همکاران شرکتی است. چرا باید پرستاران را در پیک کرونا به کار بگیرند و بعد از سه ماه که پیک خوابید، از کار بیکار کنند.

شریفی مقدم با اشاره به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت: حدود ۴۵ درصد از پرستاران ما قرارداد موقت هستند که ما انتظار داریم تبدیل وضعیت شوند.

وی با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان پرستاری در کشور، افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر پرستار بیکار داریم. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان پرستاری شرایط را مناسب نمی‌بینند و به همین دلیل تمایلی برای ورود به بازار کار ندارند. بنابراین می‌توان گفت که بیش از ۱۰۰ هزار پرستار بیکار داریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: