کد خبر: ۳۰۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 24
اکثر مدارس ایتالیا فاقد سیستم تهویه مکانیکی هستند. درعوض، از معلمان خواسته می شود تا زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه می دهد، پنجره ها را به صورت کامل باز نگه دارند.

شفاآنلاین>سلامت> یک مطالعه انجام شده توسط پژوهشگران ایتالیایی منتشرشده در سه‌شنبه نشان داده سیستم‌های تهویه کارآمد می‌توانند انتقال کووید-19 را در مدارس تا بیش از 80 درصد کاهش دهند.

به گزارش شفاآنلاین: در این مطالعه که توسط اندیشکده بنیاد هیوم انجام شد، سرایت ویروس کرونا را در حدود ده هزار کلاس درس در منطقه مرکزی مارکه ایتالیا مورد مقایسه قرار داد. انتشار بیماری کووید در 316 کلاس درس که سیستم‌های تهویه مکانیکی مناسبی داشتند به‌شدت کمتر بود، و کاهش در میزان موارد ابتلا کاملا نسبت عکس با قدرت سیستم‌های تهویه کلاس‌ها داشتند.

با سیستم‌های تهویه هوای مطبوعی که تضمین کرده اند هوای هر کلاس تقریبا 2.4 بار در یک ساعت جایگزین کامل شود(یعنی در طی ساعت برگزاری کلاس‌های ابتدایی ده بار) میزان انتقال عفونت ها تا 40 درصد کاهش یافت. این مطالعه نشان داد که با حدود بار 4 تعویض هوا در ساعت 66.8 درصد و با شش بار تعویض هوا در هر ساعت احتمال انتقال تا 82.5 درصد کاهش یافت.

اکثر مدارس ایتالیا فاقد سیستم تهویه مکانیکی هستند. درعوض، از معلمان خواسته می شود تا زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه می دهد، پنجره ها را به صورت کامل باز نگه دارند.

بنیاد هیوم و دولت ایالتی مارکه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کردند: اگر کارآمدترین سیستم‌ها در مدارس نصب می‌شد می‌توانستیم از میزان ابتلای 250 مورد به ازای هر 100000 دانش‌آموز (سطح هشدار تعیین‌شده توسط وزارت آموزش) به نرخ 50 در هر 100000 نفر برسیم.»

این بررسی بین سپتامبر 2021 و ژانویه سال جاری انجام شد.

ایتالیا در ماه های دسامبر و اوایل ژانویه، شاهد شتاب سریع در موارد ابتلا به کووید بود. از از اواسط ژانویه تا چند هفته پیش آمار به شدت پایین آمد اما در حال حاضر دوباره موارد ابتلا در حال افزایش هستند که توسط نوع جدیدی از نوع اومیکرن ایجاد می شود، اگرچه تعداد موارد بستری و مرگ و میرهای جدید همچنان رو به کاهش است.

ایتالیا از زمان شیوع بیماری کووید-19 در فوریه 2020، بیش از صدوپنجاه و هفت هزار مورد مرگ مرتبط با کووید-19 را ثبت کرده است، که دومین آمار بالای مرگ و میر در اروپا پس از بریتانیا و هشتمین آمار در جهان است.

وزارت بهداشت ایتالیا روز دوشنبه جاری 32 هزار و 573 مورد جدید را گزارش کرد، آمار روز قبل آن 60 هزار و 415 مورد بود، در حالی که تعداد فوتی ها از 93 به 119 نفر افزایش یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: