کد خبر: ۳۰۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 19
دولت سیزدهم مدام بر این نکته تاکید دارد که برخلاف زمان دولت قبل تقریبا تحریم‌ها بی‌اثر شده در نتیجه درآمد ارزی دولت به واسطه فروش نفت و افزایش قیمت آن رشد چشمگیری داشته است

شفاآنلاین>سلامت> دولت سیزدهم مدام بر این نکته تاکید دارد که برخلاف زمان دولت قبل تقریبا تحریم‌ها بی‌اثر شده در نتیجه درآمد ارزی دولت به واسطه فروش نفت و افزایش قیمت آن رشد چشمگیری داشته است.

برای مثال دیروز،وزیر نفت گفته است:« نه تنها درآمدهای نفتی دولت سیزدهم تمام و کمال وصول می‌شود، بلکه وصول درآمدهای گذشته را نیز احیا کرده‌ایم.درآمدهای نفتی ایران نسبت به پارسال ۲.۵ برابر و درآمدهای گازی ۴ برابر شده است.»

خب طبعا این سوال از وزیر نفت و سایر مقامات این دولت این است که اگر واقعا چنین است که می‌گویید چرا در سفره مردم تغییری حاصل نمی‌شود؟مسلما وقتی وضعیت اقتصادی دولت خوب باشد و درآمد ارزی‌اش بالا برود باید نمود آن را در اقتصاد جامعه و خانواده‌ها دید.لیکن آنچه این روزها توی ذوق می‌زند و گویا دولتی‌ها نیز از آن بی‌خبر هستند پسرفت معیشتی مردم است.

این روزها نگاهی به بازارها بیندازید.این مشاهدات تابلوی خوب و مبسوطی از شرایط جامعه را به شما نشان می‌دهد. بسان سال‌های گذشته بازار‌ها پرتردد و شلوغ هستند اما دست مردم خالی و داخل مغازه‌ها خلوت است.

اگر هم از کاسبان سوالی کنید می‌گویند خرید کم و منحصر به قشر ثروتمند جامعه است.یعنی همان اقلیتی که قالیباف زمانی بنا داشت بسا ط شان را جمع کند اما مشخص نیست چرا بعد از تکیه بر صندلی ریاست مجلس صرفا سخنرانی می‌کند و در حاشیه است.بهرحال حرف حساب همین است؛چرا میان واقعیت و گفته‌های مسئولان همخوانی وجود ندارد.در دولت حسن روحانی ثابت شد با گفتار درمانی فقط مردم عصبانی می‌شوند پس منطقا نباید این دولت نیز به دنبال همین شیوه باشد.اگر حتی نیمی از سخنان دولتی‌ها در باب بی‌اثر شدن تحریم‌ها و شرایط خوب اقتصادی دولت رنگ واقعیت داشت نباید همچنان قیمت‌ها بالا برود و اصناف از نبود تقاضا بنالند.

همین دیروز در حالی که خبرگزاری‌ها از گرانی مجدد گوشت مرغ در آستانه عید خبر می‌دادند اتحادیه آجیل و خشکبار کشور اعلام کرد که نسبت به سال قبل 50 درصد فروش این صنف کاهش داشته است.فلذا باید چنین نتیجه بگیریم که گویا مسئولان دولتی وضع اقتصادی خودشان روبراه شده که تصور می‌نمایند شرایط معیشتی مردم نیز خوب شده است. ویا تیترهای مضحک کیهانی‌ها (تیتر یک روزنامه کیهان در روز پنج شنبه گذشته:دستاوردهای بزرگ سال 1400؛چگونه امید به مردم بازگشت) سبب شده که پاستور نشینان فکر کنند گل کاشتند! خیر؛از این خبرها نیست.کمر مردم زیر بار گرانی خم شده و پدر و مادرها شرمنده فرزندان خود هستند. سید علیرضاکریمی‪‬/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: