کد خبر: ۳۰۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 16
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران و قائم مقام نظام پزشکی تهران هشدار داد:
برگزاری وبینارهای آموزشی در جامعه پزشکی موجب اعتلا و موفقیتهای بسیار زیاد علمی و آموزشی گردید ‌همکاران عزیز بطور خود جوش در فضای مجازی مطالب علمی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و به روز رسانی کردند

شفاآنلاین>مجید آقا حسین کاشانی -اجتماعی -سلامت> رييس انجمن جراحان ارتوپدي ايران و قائم مقام نظام پزشكي تهران هدف از پايين نگه داشتن تعرفه هاي پزشكي را به فساد كشيدن جامعه پزشكي و بازيبا سلامت مردم دانست.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: دكتر محمد رازي در يادداشتي نوشت:

گذشت زمان، یکسال دیگر را نیز در تقویم تاریخ برای ما ثبت کرد، سال ۱۴۰۰ با وجود فراز و‌نشیب های غیر مترقبه آن به خصوص موج چهارم کرونا و کشتار بیرحمانه آن و تورم  و کاهش ارزش پول ملی و گرانی چند صد درصدی در  ادامه تورم سال ۹۹ و فقر  و‌گرانی کمر شکن رو به پایان است.
اما حداقل در زمینه علمی سعی خود را نمودیم

برگزاری وبینارهای آموزشی در جامعه پزشکی موجب اعتلا و موفقیتهای بسیار زیاد علمی و آموزشی گردید ‌همکاران عزیز بطور خود جوش در فضای مجازی مطالب علمی را با یکدیگر  به اشتراک گذاشته و به روز رسانی کردند.

از طرفی در این سال جامعه پزشکی کشور و در حقیقت سلامت هم میهنان عزیز مورد هجمه شدید و سیستماتیک شبه علم که در حقیقت یکی از انواع جنگ نرم به منظور فروپاشی علمی و اخلاقی و سلامت جسمی و روحی جامعه ایرانی است قرار گرفت، که از جمله آنها می‌توان تبلیغات علیه واکسیناسیون،  ترویج درمانهای غیر علمی و مضر و دهها نسخه دیگر، که واقعا تعداد زیادی از همکاران عزیز و لایق ما مجبور شدند وقت شریف خود‌را صرف خنثی سازی این خرافات سازمان دهی شده نمایند.

اشاعه و نفوذ تفکرات جاهلانه و مخرب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس موجب شد حاکمیت راه حل معضلات سلامت مردم را در افزایش مجدد و فله ای تعداد دانشجویان رشته های پزشکی ببیند، که آثار مخرب افزایش‌های قبلی را چند سالی است که با آن مواجه هستیم و تاثیرات مخرب آنرا بر سلامت مردم تجربه میکنیم.

نظر اول و آخر ما در رابطه با تعرفه های پزشکی برقراری عدالت اجتماعی با اعلام تعرفه های واقعی است. حاکمیت نمیتواند و نباید به بهانه حمایت از اقشار آسیب پذیر به اقشار فرهیخته و عالم و خدمتگزارانِ  به همان اقشار آسیب پذیر ظلم کند. باید یادمان باشد که انقلاب ما انقلاب اسلامی بود ‌‌نه انقلاب کمونیستی، و باید باز هم یادمان باشد اگر پا گذاشتن در جای پای این بولشویک ها و سوسیالیست نما ها را ادامه دهیم به جایی خواهیم رفت که آنها رفتند!

در واقع جهل و تصمیم گیریهای غلط و مخرب و حمایت  گروهی از مسئولین از آنها و چشم فرو‌بستن گروهی دیگر بر روی حقایق، در حال به زوال کشیدن ستونهای جامعه است که جامعه پزشکی از اصلی ترین این ستونها است.

از سوی دیگر اگر بخواهیم از خود انتقاد کنیم در سازمان نظام پزشکی نیز بد عهدی ها و روابط ناسالم تعهد اور که میراث شوم گذشته است سرعت کار را کند نمود و اذعان می نمایم که نتوانستیم لایق این اعتماد اعضا باشیم

امید داریم حمایت‌های همیشگی و  دلسوزانه دکتر علویان در کنار چابکی و فعالیت بالای رییس کل سازمان دکتر رییس زاده،  و از همه مهمتر با پشتوانه شما عزیزن عرصه را بر انانکه مصالح پزشکان و جامعه پزشکی  را وجه المصالحه دریافت پست و مقامات بی ارزش کرده  و  سلامت مردم را بازیچه کوته فکری خود‌ مینمایند، تنگ نموده و نگذاریم با تصمیم های غلط و غیر علمی بیش از این با سلامت مردم بازی کنند.

سال ۱۴۰۱ قطعا سالی خواهد بود که که یا با درایت حاکمیت عزیز و بخصوص مداخله حکیمانه مقام معظم رهبری و شخص آقای رئیس جمهور معضلات بهداشت و درمان برای همیشه حل شده و یا شاهد کم کاری و بدکاری و ادامه ترک وطن توسط جامعه فرهیخته و زحمتکش پزشکی و در نهایت فروپاشی کامل آن خواهیم بود!

 پر واضح است که غرض از  پایین نگه داشتن جاهلانه تعرفه های پزشکی  به فساد کشیده شدن این قشر فرهیخته و زحمتکش، و درنهایت به فساد کشیدن سلامت مردم است و ما تا پای جان در مقابل آن می ایستیم.

به امید روزهای بهتر برای جامعه نجیب پزشکی

دکتر محمد رازی رئیس انجمن ارتوپدی ایران و قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: