کد خبر: ۳۰۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 06
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار کرد:
دکتر بهروز رحیمی گفت: باید در تلاش باشیم که سال 1401 را باوجود همه موانع و سختی‌های پیش رو با آرامش و بدون فشار بر حوزه سلامت سپری کنیم و بارها عنوان کرده‌ایم که حوزه سلامت نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه سازمان‌های ذی‌ربط است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست با دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشوربا بیان این‌ که یکی از مهم‌ترین و استراتژیک ترین سازمان‌ها در حوزه سلامت، سازمان انتقال خون است گفت: وزارت بهداشت همیشه توجه ویژه‌ای به این سازمان مهم داشته است و تلاش می‌کنیم با تخصیص‌های به‌موقع بودجه‌ای به این سازمان، مشکلات و موانع موجود را مدیریت کنیم.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر بهروز رحیمی ضمن عرض تبریک حلول ماه شعبان بابیان این‌که وزارت بهداشت طبق محاسبات بودجه‌ای در سال 1401 نیازمند توجه ویژه‌ای است، گفت: باید در تلاش باشیم که سال 1401 را باوجود همه موانع و سختی‌های پیش رو با آرامش و بدون فشار بر حوزه سلامت سپری کنیم و بارها عنوان کرده‌ایم که حوزه سلامت نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه سازمان‌های ذی‌ربط است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که دغدغه مجلس شورای اسلامی همیشه مردم بوده است و بر طبق اولویت‌ها، حوزه سلامت جز پر اولویت‌ترین حوزه‌ها در خدمت به مردم محسوب می‌شود، انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی موضوع ردیف و تخصیص بودجه، صدور احکام در حوزه استخدامی و دیگر مباحث مهم در این وزارت خانه را با دید کریمانه و مدبرانه در تصمیمات خود مصوب کند.
 
معاون وزیر بهداشت بابیان این‌که توجه به حوزه سلامت در خصوص تأمین منابع مالی و انسانی باید بیش‌ازپیش باشد گفت: امنیت جامعه در گرو سلامتی مردم است و باید به این نکته توجه کرد که ساختار وزارت بهداشت با تمام توان در حال حفظ این امنیت است و از سازمان‌های ذی‌ربط نیز می‌خواهیم این مهم را با جدیت بیشتر مدنظر قرار دهند.
 
وی همچنین بیان کرد: همکاران ما در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا هر آنچه در توان داشتند در طَبَق اخلاص گذاشتند و مجاهدت‌های قابل‌تقدیری را از خود نشان دادند که این وظیفه را بر خود واجب میدانیم که به خواسته‌های آنان احترام بگذاریم و تا حد توان و طبق قانون و مقررات پاسخگوی مطالبات آنان باشیم.
 
دکتر رحیمی با تأکید بر این‌که سازمان انتقال خون یکی از مهم‌ترین و استراتژیک ترین سازمان‌های حوزه سلامت است گفت: وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به این سازمان مهم دارد و تلاش می‌کنیم با تخصیص‌های به‌موقع بودجه‌ای به این سازمان، مشکلات و موانع موجود را مدیریت کنیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بابیان این‌که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به محدودیت‌ها، سازمان انتقال خون با تمام توان خود درحال خدمت رسانی بود گفت: در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به محدودیت‌هایی که این ویروس منحوس برای اهداکنندگان ایجاد کرده بود، سازمان انتقال خون و بانک‌های خون در سطح کشور با تمام توان به رسالت خود پرداخته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
 
وی بابیان این‌که سازمان انتقال خون از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه درآمدی برخوردار است گفت: لازم است به‌صورت تخصصی در خصوص افزایش درآمد این سازمان برنامه‌ریزی و نقاط قوت و ظرفیت‌ها شناسایی شود تا بتوان درآمد اختصاصی این سازمان را در راستای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی افزایش داد.
 
دکتر رحیمی بابیان این‌که حوزه نظام پرداخت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به سازمان انتقال خون ساماندهی خواهیم کرد گفت: یکی از حمایت‌های وزارت بهداشت در خصوص بخشی از تأمین منابع در سازمان انتقال خون، ساماندهی پرداختی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
 
وی در ادامه گفت: در حوزه تأمین منابع برای سازمان انتقال خون باید گفت که سازمان‌های بیمه‌گر بدهی‌های قابل‌توجهی به وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دارند که با پرداخت این مطالبات بخشی از مشکلات و موانع مالی در حوزه سازمان انتقال خون برطرف خواهد شد.
 
دکتر رحیمی با تأکید بر اجرای فرموده مقام معظم رهبری در خصوص بررسی و اجرای صحیح نظام شبکه در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نظام ارجاع و نظام شبکه در حوزه وزارت بهداشت در مسیر درست و در راستای خدمت‌رسانی هرچه‌بهتر به مردم اجرا شود و سازمان انتقال خون نیز از این امر مستثنا نیست.
 
وی در ادامه افزود: در سازمان انتقال خون باید شبکه‌سازی، بررسی داده‌ها و اجرای داشبوردهای مدیریتی در خصوص موجودی بانک خون کشور با دقت نظر بیشتر تبیین و موردبررسی قرار گیرد تا بتوان به‌صورت برخط آمارها را رصد کرده و خدمت‌رسانی را افزایش داد.
 
 
نظام پرداخت در حوزه پرسنلی را در سازمان انتقال خون با حمایت‌های وزارت بهداشت ساماندهی خواهیم کرد
 
دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور بابیان این‌که مشکلات و موانع زیادی در مجموعه سازمان انتقال خون کشور وجود دارد بیان کرد: کارکنان خدوم این سازمان باوجود تمام کمبودها و مشکلات هیچ‌گاه دست از خدمت و تکریم ارباب‌رجوع که به‌راستی از ولی‌نعمتان ما هستند نکشیده‌اند و تلاش کرده‌اند فرهنگ اهدا خون را در کشور نهادینه کنند.
 
وی در ادامه گفت: در سال جاری بخش عمده‌ای از مطالبات سازمان انتقال خون از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وصول شده اما بخشی از آن نیز باقی‌مانده است که در ماه پایانی سال 1400 و سه‌ماهه اول سال آینده نیازمند این هستیم که مطالبات را بتوانیم تمام و کمال دریافت کنیم تا برخی از مشکلات این سازمان را برطرف کنیم.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با تأکید بر تأمین منابع مالی برای پرداخت های به‌موقع پرسنلی بیان کرد: باید به کارکنان خدوم سازمان انتقال خون کشور توجه ای ویژه شود و در تلاش هستیم حقوق و مزایای آنان را به‌موقع پرداخت کنیم و به‌زودی نظام پرداخت در این حوزه ساماندهی خواهد شد.
 
وی در پایان بیان کرد: وزارت بهداشت همیشه در کنار سازمان انتقال خون حضور داشته و آن را حمایت کرده است و همچنان انتظار داریم بیش‌ازپیش در خصوص تأمین منابع و مصارف، تخصیص به‌موقع بودجه و خرید تجهیزات حوزه انتقال خون ما را یاری کند تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن خدمت‌رسانی را به مردم ارائه دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: