کد خبر: ۳۰۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 06
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
بهرام عین اللهی اظهار کرد: ایران در واکسیناسیون علیه کرونا از کشورهای پیشرفته دنیا جلو افتاده و بزودی واکسن نورا در سبد واکسیناسیون قرار می گیرد.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در واکسیناسیون علیه کرونا از کشورهای پیشرفته دنیا جلو افتاده و بزودی واکسن نورا در سبد واکسیناسیون قرار می گیرد.

به گزارش شفاآنلاین: بهرام عین اللهی روز یکشنبه در همایش نکوداشت مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: پیشرو بودن ایران در واکسیناسیون نشان از قدرت واقعی مردم ما دارد، بطوری که در تهران ۹۴  درصد مردم یک دز واکسن را تزریق کرده اند، در حالیکه در آمریکا میزان تزریق واکسیناسیون ۶۰ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: روند سیر بیماری در کشور طی دو سال اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته بطوریکه در گذشته روزانه ۵۰ هزار مراجعه کننده کرونایی به مراکز درمانی، ۱۵ هزار مورد بستری، وجود هشت هزار بیمار در بخش مراقبت های ویژه و مرگ حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان را داشتیم و اکنون روند سریع واکسیناسیون به خوبی در پیش می رود و همراهی و نقش مردم در این مسیر تاثیرگذار بوده است.

عین اللهی ادامه داد: تاریخ ثابت کرده در هر جایی که مردم حضور گسترده ای داشته باشند، کارها سریعتر پیش می رود و در واقع ملت ما قدرت واقعی خود را در برابر کرونا به جهانیان نشان دادند.

وی تصریح کرد: بسیاری از رسانه‌ها و مراکز هستند که کارهای ما را کاذب نشان می‌دهند و برخی کشورها فکر می کنند چون پول دارند قدرتمند هستند در حالی که کرونا پدیده‌ای بود که قدرت واقعی ملت‌ها را نشان داد.

عین اللهی با اشاره به اینکه قدرت به پول و تجهیزات نیست افزود: وقتی مردم با حکومت سازگار و در صحنه باشند، قدرت واقعی نشان داده می‌شود. حمایت مردم ما از قضیه واکسیناسیون و نجات واقعی بیماران از بحران کرونا در کشور ما مشهود است.

وزیر بهداشت اظهارداشت: این صحنه تاریخی است و باید طرح‌هایی را در کشور اجرایی کنیم که مردم در آن مشارکت داده باشند و موفقیت‌ها وقتی حاصل می‌شود که مردم در صحنه باشند و مشکلات حل شود.

عین اللهی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داریم که در شرایطی کرونایی بالای سر بیمار ماندند و جانفشانی کردند.

وی تاکید کرد: از خیران می‌خواهیم در حوزه سلامت بیشتر فعالیت کنند و باید برای مردم مشخص شود هزینه‌هایی که آنها می‌دهند، کجا صرف می‌شود.

به گفته عین اللهی، کارهای خیر باید به صورت طرح انجام شود و امروز اولویت، مناطق محروم است که گروه‌های جهادی در زمینه احداث خانه بهداشت خوب فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: نباید در کشور هیچ بیماری به خاطر نداشتن پول روی زمین بماند، انتظار از پزشکان این است که اگر بیماری هزینه درمان نداشت، پیش قدم شده و پولی را دریافت نکنند.

وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت توسعه برنامه‌های پیشگیری گفت: اکنون ۶ هزار خانه بهداشت در کشور وجود دارد و بهورزان در حوزه پیشگیری از بیماری نقش مهمی دارند و در واقع به اندازه درمان اهمیت دارد.

عین اللهی از خیران خواست در احداث خانه‌های بهداشت در مناطق محروم پیش قدم شوند و به توسعه این مراکز بپردازند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: