کد خبر: ۳۰۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 02
لوزه‌ها بخش مهمی از دستگاه ایمنی هستن، بنابراین پزشکان حتی‌المقدور سعی می‌کنند آنها را حفظ کنند. اما اگر التهاب لوزه بهبود پیدا نکند یا بارها تکار شود یا لوزه‌های متورم تنفس یا غذا خوردن را مشکل کند، ممکن است برداشتن لوزه با جراحی یا به اصطلاح پزشکی «تونسیلکتومی» ضرورت پیدا کند

شفاآنلاین>سلامت> لوزه‌ها توده‌های از بافت نرم هستند که در پشت حلق قرار می‌گیرند و نقش دفاع در برابر عفونت‌ها را به عهده دارند.

به گزارش شفاآنلاین: التهاب لوزه یا به اصطلاح پزشکی «تونسیلیت» هنگامی ایجاد می‌شود که لوزه‌ها دچار دچار عفونت با باکتری‌ها یا ویروس‌ها می‌شوند. التهاب لوزه‌ها در کودکان پس از ۲ سالگی شایع است.

التهاب لوزه‌ها این علائم را ایجاد می‌کند:

    تب
    گلورد
    قرمزی لوزها.
    پوشیده شدن لوزه‌ها با یک غشای سفید یا زردرنگ.
    تغییر یا گرفتگی صدای فرد.
    درد درگوش‌ها
    اشکال در بلع
    تورم غدد لنفاوی در گردن یا فک.

اگر التهاب لوزه‌ها ناشی از باکتری‌ها باشد ممکن است به ایجاد آبسه تجمع چرک در اطراف لوزه، عفونت گوش میانی و اشکال در تنفس بینجامد.

اگر عامل التهاب لوزه باکتری باشد، پزشکتان آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد.

لوزه‌ها بخش مهمی از دستگاه ایمنی هستن، بنابراین پزشکان حتی‌المقدور سعی می‌کنند آنها را حفظ کنند. اما اگر التهاب لوزه بهبود پیدا نکند یا بارها تکار شود یا لوزه‌های متورم تنفس یا غذا خوردن را مشکل کند، ممکن است برداشتن لوزه با جراحی یا به اصطلاح پزشکی «تونسیلکتومی» ضرورت پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: