کد خبر: ۲۹۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022February 23
دسترسی به خدمات رایگان روان‌درمانی می‌تواند کمک موثری در کاهش اختلالات روانی و تنش‌ها در جامعه باشد.
شفاآنلاین>سلامت>سازمان بهزیستی کشور خدمات رایگانی برای ارتقای سلامت روان عموم مردم ارائه می‌کند که سامانه صدای مشاور با شماره تماس ۱۴۸۰ از جمله این خدمات رایگان به شمار می‌رود.

به گزارش شفاآنلاین: ۱۴۸۰ خط صدای مشاوره سازمان بهزیستی کشور است که در زمینه اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا، مسائل خانواده و پیش از ازدواج، مردم در سراسر کشور می‌توانند از خدمات این خط از ۸ صبح تا ۱۲ شب، حتی در روزهای تعطیل، استفاده کنند.

دسترسی به خدمات رایگان روان‌درمانی می‌تواند کمک موثری در کاهش اختلالات روانی و تنش‌ها در جامعه باشد. خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و خط مشاوره ۱۴۸۰ از این خدمات هستند که در دسترس همگان قرار دارند.

خدمات مشاوره و روانشناختی و برنامه‌های ارتقایی سلامت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی بهزیستی در سامانه moshavereh.behziti.ir تجمیع شده و هر فردی می‌تواند با ثبت‌نام و دریافت نام کاربری به صورت ایمن از خدمات استفاده کند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، ۳۲۴۶ دفتر مشاوره دولتی و غیردولتی بهزیستی در سطح کشور فعال هستند که لیست این مراکز در سایت سازمان بهزیستی موجود است. ۵۹۷ مرکز مشاوره تخصصی غیردولتی بهزیستی در زمینه‌های مختلف مانند ازدواج، مشاوره تحصیلی و سالمند خدمات ارائه می‌دهند.

۷۰ هزار نفر به طور متوسط سالانه برای دریافت خدمات مشاوره، کمک هزینه (یارانه) خدمات روانشناختی دریافت می‌کنند.  یک میلیون و ۵۰۰ هزار متوسط تماس‌های موفق سالانه با خط ۱۴۸۰ است. این میزان در سال نخست شیوع کرونا به یک میلیون و ۸۰۰ تماس رسید.

۲۰ هزار کودک ۵ تا ۶ ساله سالانه مورد غربالگری رایگان اضطراب قرار می‌گیرند. کودکان نیازمند مشاوره به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند. ۵۰۳ تیم فوریتی در قالب ۷۴۲ محله به صورت داوطلبانه در زمان وقوع بلایای طبیعی و انسان ساخت آماده ارائه خدمات هستند.

۷۱۲ مرکز روانی-اجتماعی، ۹۵ کلینیک مددکاری، ۸۷۶ پیشخوان قضایی و ۱۰۰۵ مرکز مشاوره به متقاضیان طلاق مشاوره ارائه می‌دهند. ۲۷۳ مرکز سلامت روان محلی در زمینه ارتقای سلامت روان در مناطق کمتر توسعه یافته در ۳۱ استان فعال هستند.

خدمات مشاوره تلفنی رایگان سازمان بهزیستی با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله­‌های در بردارنده «راهنمایی، مشاوره، و ارجاع»، ارائه مداخله­‌های تخصصی و متنوع، ارایه مداخله‌­های کم‌هزینه یا رایگان از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت کرده است. در حال حاضر مردم می توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه‌های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و اعتیاد استفاده کنند. زمان فعالیت صدای مشاور سازمان بهزیستی ۱۴۸۰ از ساعت ۸صبح تا ۱۲ شب و تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: