کد خبر: ۲۹۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022February 22
مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت اعلام کرد:
دکتر محمدحسین نیکنام گفت: از هر فرصتی برای عمق بخشیدن به ارتباطات با محور مقاومت در حوزه سلامت استفاده می کنیم.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت اعلام کرد: عمق بخشیدن ارتباطات با محور مقاومت در حوزه سلامت از سیاست های وزارت بهداشت است.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمدحسین نیکنام در دیدار با هیات رییسه گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و جمعی از اعضای فراکسیون محور مقاومت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت خارجه، گفت: از هر فرصتی برای عمق بخشیدن به ارتباطات با محور مقاومت در حوزه سلامت استفاده می کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت در کنار فراکسیون محور مقاومت و گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه آماده همکاری برای توسعه برنامه‌های سلامت در کشورهای محور مقاومت است.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت توجه ویژه ای به حوزه مقاومت دارد. دکتر عین اللهی تمایل دارد از میان اولین سفرهای بین المللی اش، یکی از اولین سفرهایش  به کشورهای محور مقاومت باشد.

مدیرکل همکاری های بین الملل بیان داشت: هرچند این روزها وزیر و وزارت بهداشت درگیر بحث کرونا هستند ولی دیدارهایی را با سفرای کشورهای خارجی هماهنگ شد که  دیدار با سفرای کشورهای محور مقاومت از جمله این دیدارها بود.

 دکتر نیکنام اعلام داشت که  دیداری  وزیر بهداشت ما  با وزیر آموزش عالی سوریه  و امضای یادداشت تفاهم داشتند که اینها نشانگر توجه وزیر محترم به کشورههای محور مقاومت می باشد.

وی افزود: من هم به محور مقاومت علاقمند هستم و امیدواریم با یک برنامه جامع بتوانیم در جهت توسعه دیپلماسی سلامت و توسعه تجارت سلامت بین ایران و کشورهای محور مقاومت و صادرات محصولات سلامتی به این کشورها گام برداریم.

وی ادامه داد: حوزه سلامت به برکت خون شهدا و چهار دهه تلاش ارزشمند مدیران خوش فکر و زحمت کش یکی از عرصه های افتخارآمیز کشور است.

مدیرکل همکاری های بین الملل گفت: ایران در حوزه سلامت بسیار کارآمد بوده و در بسیاری از زمینه ها از جمله تولید دارو وتجهیزات پزشکی در منطقه و جهان سرآمد است.

 

مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در تبیین قدرت شبکه بهداشتی، درمانی ایران، گفت : ایران بیست سال است که عاری از فلج اطفال است ولی همین بیماری در کشورهای همجوار که با آنها مرز مشترک گسترده ای داریم، هنوز آندمی است.

وی در پایان بار دیگر بر آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری با مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه برنامه های سلامت در کشورهای محور مقاومت تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که در دفتر بین الملل وزارت بهداشت برگزار شد دکتر رستگار مسئول کشورهای محور مقاومت حوزه بین الملل گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه روابط بینق ایران و کشورهای محور مقاومت در حوزه سلامت ارائه کرد.

وی گفت: پس از پیروزی انقالب شکوهمند اسلامی تعداد زیادیق دانشجویان لبنانی  در رشته های پزشک عمومی و متخصص و  مامایی، داروسازی و رشته های دیگر در دانشگاههای ایران فارغ التحصیل شدند و از سال 1393 الی 1398، تعداد زیادی دانشجو دررشته های مختلف علوم پزشکی در مقاطع پزشکی عمومی، تخصصی، فوق تخصصی، فلوشیپ  و داروسازی و رشته های دیگر علوم پزشکی پذیرش شده اند . همکاری

در حوزه های دیگر سلامت بین ایران و لبنان بسیار گسترده می باشد.همچنان همکاری زیادی بین ایران و سوریه در حوزههای مختلف از جمله: صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ، درمان، بهداست و غیره وجود دارد.

گفتنی است در این دیدار دکتر فاطمه محمدبیگی،نماینده  مجلس و عضو هئات رئیسه گروه دوستی ایران و سوریه،  دکتر عباس گلرو، نماینده  مجلس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه  و نمایندگان دیگر از این انجمن دوستی و فراکسیون محور مقاومت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت امورخارجه ، نقطه نظرات خود را درباره توسعه همکاری های ایران با کشورهای محور مقاومت در حوزه سلامت اعلام کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: