کد خبر: ۲۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 19
معاون پرستاری تاکید کرد؛
دکتر عباس عبادی اظهار کرد:مراقبت های حمایتی-تسکینی به منظور مراقبت از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بیماران مبتلا به سرطان و همچنین خانواده آن ها به منظور ارتقای کیفیت زندگی در کنار انجام درمان های طبی و جراحی متداول ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر توسعه مراقبت‌های حمایتی-تسکینی، گفت: مراقبت های حمایتی-تسکینی به منظور مراقبت از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بیماران مبتلا به سرطان و همچنین خانواده آن ها به منظور ارتقای کیفیت زندگی در کنار انجام درمان های طبی و جراحی متداول ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر عباس عبادی در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی با اشاره به رشد روزافزون انواع سرطان در کشور اظهارکرد: این بیماری، سومین علت مرگ در کشور قرار بوده که در کنار افزایش شیوع سرطان، عوارض مختلف ناشی از بیماری و درمان، مشکلات متعدد جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی، معنوی و اقتصادی، چالش های متعددی را برای بیماران مبتلا به سرطان از یک سو و مشکلات مراقبتی برای مراقبین خانوادگی این بیماران از سوی دیگر ایجاد کرده است. 
 
وی افزود: در مسیر تحقق اهداف پوشش همگانی سلامت به منظور افزایش عدالت در دسترسی به خدمات و ارایه خدمت با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه برای آحاد مردم در کلیه حوزه های حفظ و ارتقای سلامت، پیشگیری، درمان، توان بخشی و مراقبت تسکینی، همچنان بسیاری از شواهد مرتبط با مدیریت سرطان و راهبردهای مراقبت از بیماران مبتلا نشان می دهد که بیماران و خانواده آن ها در طی دوره طولانی بیماری، نیازهای برآورده نشده فراوانی دارند که پاسخ به آن ها مستلزم اتخاذ رویکردی تیمی می باشد و پرستاران نقش های متعددی را در این تیم ایفا می نمایند. 
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن اشاره به این که در کنار انجام درمان های طبی و جراحی متداول، مراقبت های حمایتی-تسکینی به منظور مراقبت از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بیماران مبتلا به سرطان و همچنین خانواده آن ها به منظور ارتقای کیفیت زندگی، ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کرده است، بر اهمیت مراقبت های پرستاری در این حوزه تاکید نمود.
 
شایان ذکر است: در این کنگره، علاوه بر اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف، به دعوت معاونت پرستاری، نمایندگانی از بین پرستاران شاغل در بخش های رادیوتراپی و انکولوژی از تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور حضور داشتند تا بعد از پایان کنگره، به آموزش آموخته های خود به سایر پرستاران دانشگاه مبادرت ورزند.
 
همچنین در این کنگره، مروری بر مباحث روز پرستاری انکولوژی در جهان، منطقه و کشورمان شامل مفاهیم مراقبت تسکینی، طب یکپارچه در انکولوژی، سلامت معنوی و اخلاقی، مراقبت از مراقبین، مدیریت علایم و حرفه ای گری در پرستاری انکولوژی در قالب سخنرانی، پنل و کارگاه صورت گرفته و از طریق بحث و نظرخواهی، راهکارهایی عملیاتی برای مواجهه و حل چالش های مرتبط احصا گردید.
 
ششمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی در روزهای 29-27 بهمن ماه 1400 در محل هتل المپیک تهران برگزار شد. این کنگره شامل بخش های کلینیکال انکولوژی، پرستاری، پرتو درمانی و بیوفیزیک بود که بخش پرستاری آن به همت انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران و با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: