کد خبر: ۲۹۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 16
مدیر عامل شفا فارمد خاطرنشان کرد: هفته اول بهمن پروتکل مطالعه بالینی را به وزارت بهداشت ارائه کردیم و کار داوری در چند روز آینده صورت گرفته خواهد شد و به کمیته اخلاق ارائه می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل شفا فارمد برکت جزئیات جدیدی را از ساخت واکسن مخصوص اُمیکرون توسط گروه برکت را اعلام کرد.
به گزارش شفاآنلاین:مدیر عامل شفافارمد گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تلاش محققان این شرکت برای تولید واکسن اختصاص مقابله با امیکرون، گفت: از زمان اعلام شیوع سویه امیکرون تیم ‌ای علمی ما جلسات مکرری برگزار کرد و از همان ابتدا مشخص بود که این سویه توانایی فرار از ایمنی ایجاد شده توسط واکسنها را دارد.

وی ادامه داد: مشاوره‌های مختلفی از دانشمندان داخلی گرفته شد و از ابتدای شیوع امکیرون کار ساخت واکسن آن آغاز شد.

مدیرعامل شفا فارمد افزود: نمونه حیوانی این واکسن روی چند ده حیوان آزمایش شد و نتایج 0 تا 7 و 0 تا 14 روز آن منتشر شده است.

جلیلی متذکر شد: نتایج گویای این است که این واکسن توانایی مقابله  و خنثی سازی با امیکرون را دارد؛ یعنی در دو مرحله روز صفر و روز هفتم و در مرحله بعد در روز صفر و روز چهاردهم این کار تزریق انجام شده است.

وی ابراز داشت:‌بر اساس نتایج به دست آمده خنثی سازی ویروس امیکرون انجام شده، اما توانایی آنتی بادی در روز صفر و  چهاردهم بیشتر بوده است.

مدیر عامل شفا فارمد خاطرنشان کرد: هفته اول بهمن پروتکل مطالعه بالینی را به وزارت بهداشت ارائه کردیم و کار داوری در چند روز آینده صورت گرفته خواهد شد و به کمیته اخلاق ارائه می‌شود. 

جلیلی با اشاره به اینکه علوم تجربی بر پایه آزمایشات صورت می‌گیرد، تصریح کرد:‌فایز و مدرنا نیز مطالعات انسانی را روی واکسن امیکرون آغاز کرده‌اند و ما نیز به عنوان یک واکسن ایرانی مطالعه حیوانی موفقی در این خصوص داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: درخواست انجام مطالعات انسانی واکسن امیکرون را کرده‌ایم و منتظر خواهیم ماند تا نتایج این مرحله نیز آماده شود.
برچسب ها: وضعبت ، واکسن ، امیکرون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: