کد خبر: ۲۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 03
شفاآنلاین-وزیر بهداشت با اشاره به در نظر گرفته شدن حقوق و امتیازاتی برای مادرانی که در آمریکا و اروپا در دوران شیردهی هستند، تاکید کرد: دولت و مجلس باید به این امر توجه کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی - وزیر بهداشت، در همایش شیردهی مادران، گفت:‌ تغذیه در دو سال اول زندگی به خصوص شش ماه اول بسیار مهم است و می‌تواند منشا اثرات مثبت یا منفی در طول زندگی باشد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا تغذیه با شیر مادر در دو سال اول زندگی جزو دستورات بهداشتی است، گفت: این موضوع باعث می‌شود از امراض روحی و جسمی پیشگیری شود و شیردهی در بین مادران نیز باعث کاهش سرطان و دیابت خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه گاهی خودخواهی باعث آسیب به خود و کودک می‌شود، تاکید کرد: رسانه‌ها باید استفاده از شیر مادر را ترویج کنند و این موضوع یک توصیه فرهنگی و دینی نیست بلکه یک وجهه بهداشتی هم دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در بیانیه‌ها مکررا گفته می‌شود مادران باید برای شیردهی امتیازاتی دریافت و از حقوقی بهره‌مند شوند، گفت: باید دوره‌های شیردهی طولانی شده و اعتبارات آن در بودجه مجلس دیده شود.

وزیر بهداشت همچنین با تقدیر از زحمات دکتر مرندی وزیر اسبق بهداشت وی را وزیر شیر مادر نامید و گفت: همه جوامع بعد از خدا، مادر و پدر سلامتی‌شان را مدیون وی هستند.

وی همچنین تاکید کرد: همه اقشار باید برای ترویج تغذیه با شیر مادر تلاش کنند و ما باید در ترویج تغذیه با شیر مادر پیروز باشیم.

  در ابتدای این مراسم دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سخنانی اعلام کرد تغذیه با شیر مادر در هفته اول سالانه جلوی مرگ 700 هزار کودک را می‌گیرد و سلامت کودک و شادابی جامعه را به همراه دارد.

وی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در حالی همایش تغذیه کودکان شیرخوار را در ایران برگزار می‌کنیم که در نقطه‌ای دیگر از جهان کودکانی هستند که دیگر نمی‌توانند شیر بخورند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: