کد خبر: ۲۹۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 14
دستگاه استریلایزر پرتابل تنفسی، برای اولین بار در سطح جهان ساخته شده و نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: برای اولین بار در جهان، دستگاه سیستم تنفسی بیماران مبتلا به کرونا که از انتقال این بیماری به دیگر افراد جلوگیری می‌کند، تولید شد.
به گزارش شفاآنلاین: محمدامین صیادیان گفت: دستگاه استریلایزر پرتابل تنفسی و سطوح، اولين ضدعفونی كننده با تكنولوژی UV در جهان بوده كه برای ضد عفونی کردن تمام اجسام و سطوح و همچنين هوای مصرفی طراحی شده است.

كاركرد سيستم تنفسی این دستگاه بدين گونه است كه جريان هوا با هر ميزان آلودگی ويروسی از دريچه‌ ورودی داخل تونل استريل شده و با گذر از آن و قرار گيری در معرض نور مستقيم UV ، هوای كاملا تمیز و عاری از هرگونه ويروس از دريچه متصل به ماسک خارج می‌شود. با توجه به این که هیچ گونه فیلتر فیزیکی در بخش تنفسی دستگاه استفاده نشده و این به آن معنا است که فیلتر (از لحاظ تعداد) بر روی میکروارگانیسم ورودی انجام نمی شود و فقط از لحاظ کیفی دستخوش تغییر خواهد شد.

دستگاه استریلایزر پرتابل تنفسی، برای اولین بار در سطح جهان ساخته شده و نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد.

استفاده از سیستم تنفسی دستگاه، سبب ایمن‌سازی کاربر از طریق تخریب پاتوژن های بیماری‌زا توسط اشعه UVC و ورود ویروس بی خطر و فاقد توانایی تکثیر و بیماری زایی به بدن شخص کاربر و به تبع آن شناسایی عامل خارجی توسط سیستم ایمنی بدن و در نتیجه تولید آنتی بادی آن ویروس در شخص کاربر خواهد شد. این مهم ترین دستاورد دستگاه است که در بازه زمانی بین کشف ویروس جدید یا واریانت جدید از ویروس موجود تا کشف یا آپدیت واکسن آن می‌تواند خلاء فقدان آن را به خوبی پر کرده و علاوه بر کمک به پیشگیری و جلوگیری از شیوع، در امر ایمن سازی افراد با سطح تماس بالا مانند کادر درمان کارایی بسیار قابل توجهی خواهد داشت. 

تولید دستگاه سیستم تنفسی بیماران مبتلا به کرونا برای اولین بار در جهان////////

دیگر کاربرد مهم دستگاه استریلایزر پرتابل تنفسی، استفاده آن برای بیماران آلوده به ویروس تنفسی است که برای جلوگیری از انتقال بیماری به افراد سالم استفاده می‌شود. با جابه‌جایی لوله انتقال هوا از دمپر ورودی هوا به دمپر خروجی سبب می‌شود که هوای آلوده ای که از بازدم شخص بیمار خارج می‌شود، به درون باکس تنفسی رفته و پس از گذشتن از تونل استریل، به صورت کاملا تمیز و عاری از هرگونه ویروس خارج شود.

این دستگاه  علاوه بر این که در محیط هایی با آلودگی بالا مانند بخش مراقبت های ویژه بیماران تنفسی بسیار حائز اهمیت است؛ بلکه در بیمارانی که در منزل نگهداری می‌شوند نیز سبب عدم انتقال بیماری به افراد سالم حاضر در محیط و حتی ایمن سازی در آن ها خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: