کد خبر: ۲۹۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 13
مشاور اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت:
دکتر محمدمهدی فروزانفر بیان کرد:حضور مددکاران در بیمارستان ها سبب دلگرمی است که ان شاءالله با حضور این عزیزان در مراکز درمانی، بیماران به غیر از درد بیماری رنج و استرس دیگری نداشته باشند.
شفاآنلاین>اجتماعی>مشاور اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مددکاری حرفه ای مبتنی بر عمل است، گفت: حضور مددکاران در بیمارستان ها سبب دلگرمی است که ان شاءالله با حضور این عزیزان در مراکز درمانی، بیماران به غیر از درد بیماری رنج و استرس دیگری نداشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمدمهدی فروزانفر مشاور اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه روز ملی و جهانی مددکاری اجتماعی که امروز برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز مددکاری با بیان اینکه مددکاری حرفه ای مبتنی بر عمل است و اصول و ارزش های انسانی در این رشته بسیار پررنگ است، گفت: این افراد با توجه به شرایط کلی جامعه با افراد مختلفی در ارتباط بوده و خدمت رسانی می کنند. این رشته در ایران و سراسر جهان سابقه طولانی و ارزشمندی دارد و براساس همه آرمان های انسانی و ارزش های اخلاقی بنا شده است.
 
وی تصریح کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این حوزه، در سال های اخیر تخصصی تر شدن و ایجاد زیرساخت های علمی و عملی در حوزه مددکاری اتفاق افتاده است که این موضوع علاوه بر آنکه خود را در برنامه ارائه خدمات بهداشت و درمان نشان می دهد در بحران ها  هم به وضوح دیده می شود که نیروهای مددکار می توانند به شدت به کمک سیستم بیایند.
 
دکتر فروزانفر با اشاره به اینکه در سالیان اخیر مددکاری علمی شده است، عنوان کرد: در این حوزه زیرساخت هایی تعریف و سندهایی تدوین شده است که می توانند سبب افزایش و ارتقا فعالیت مددکاران شوند.
 
مشاور اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: استانداردهای خدمات مددکاری شامل ارزیابی اجتماعی و خانواگی بیمار، خدمات تعاملی و مشاوره آموزشی ابلاغ شده است که تمام این موضوعات نقطه آغازی برای  ایجاد تحولی اساسی در ارائه خدمات مددکاری هستند و به عنوان یک سکوی پرتاپ برای سیستم مددکاری کشور محسوب می شود که به صورت علمی و اصولی تر خدمت ارائه دهند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه مددکاری علمی شده و به صورت کاملا منطقی و یک ساختار در بیمارستان ها شکل گرفته است، تصریح کرد: اسناد ابلاغی که بالاتر به آن اشاره کردم درواقع دارای یکپارچگی و جامعیت بوده و منطبق با تئوری ها و دانش روز مددکاری هستند که مددکاران خود آنها را جمع آوری کرده اند.
 
دکتر فروزانفر در پایان مطرح کرد: امیدواریم با اقداماتی که انجام شده، بتوانیم خدمات بیشتری را در بحران ها به مردم ارائه دهیم. حضور مددکاران در بیمارستان ها سبب دلگرمی است که ان شاءالله با حضور این عزیزان در مراکز درمانی بیماران به غیر از درد بیماری رنج و استرس دیگری نداشته باشند.
 
گفتنی است، در انتهای این مراسم تفاهم نامه ای بین معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت داوطلبان هلال احمر امضا شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: