کد خبر: ۲۹۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 10
طبق این قانون عرضه اقلام پیشگیری در داروخانه‌ها خواهد بود و داروهای هورمونی پیشگیری منحصراً توسط پزشک تجویز خواهد شد.
شفاآنلاین>سلامت> معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر انتقاد معاون بهداشت وزارت بهداشت از عدم توزیع وسایل پیشگیری از بارداری را تکذیب کرد.
به گزارش شفاآنلاین: در این اطلاعیه آمده است‌، بر اساس قانون جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی رویکرد تشویقی به پیشگیری از بارداری و یا عقیم سازی متوقف گردیده و تشویق به استفاده از اقلام مربوطه و یا توزیع رایگان آن به هیچ عنوان در شبکه‌های بهداشتی، درمانی انجام نخواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: طبق این قانون عرضه اقلام پیشگیری در داروخانه‌ها خواهد بود و داروهای هورمونی پیشگیری منحصراً توسط پزشک تجویز خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: معاونت بهداشت وزارت بهداشت قطعاً مجری دقیق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و در این زمینه طی دو ماه اخیر اقدامات گسترده‌ای را با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور آغاز نموده که گزارشات و اخبار آن در رسانه‌ها قابل پیگیری است‌.

در پایان این اطلاعیه ضمن تکذیب اظهارات منتسب به معاون بهداشت وزارت بهداشت، از همه مردم خواسته شده است، اخبار مستند و صحیح پیرامون این موضوع را از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: