کد خبر: ۲۹۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 09
هدف ما از توصیه به ماندن در منزل و استراحت، در اولویت قرار گرفتن بیمارانی است که شرایط خوبی ندارند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ارتباط با برنامه‌ها و اقدامات معاونت بهداشت توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش شفاآنلاین:کمال حیدری، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات حوزه بهداشت وزارت بهداشت در دولت سیزدهم پرداخت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در کشور، گفت: با توجه به اینکه طول عمر ایرانی‌ها دو دهه افرایش یافته است، در حال حاضر دغدغه کیفیت زندگی مردم برای ما مهم است.

وی افزود: توجه به کیفیت زندگی مردم، کار وزارت بهداشت را سخت‌تر کرده است.

حیدری با اشاره به مهار بیماری‌های واگیر و افزایش شاخص سلامت مادران باردار و نوزادان در کشور، گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت کشور طی ۴ دهه گذشته اجرا شده است، جمهوری اسلامی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جایگاه بالایی در منطقه داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: کیفیت زندگی مردم فقط با مشارکت آحاد جامعه شکل خواهد گرفت.

حیدری به ساخت و تولید واکسن در کشور اشاره کرد و افزود: عمده واکسن‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و ما می‌توانیم برای ساخت سایر واکسن‌ها همچون واکسن‌های کرونا، بر اساس منابع لازم، اقدام کنیم.

وی با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: توصیه ما به بیماران اومیکرون این است که در چند روز اول بیماری از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند و در منزل بمانند. اما، اگر بهبودی حاصل نشد، حتماً برای درمان اقدام کنند.

حیدری ادامه داد: هدف ما از توصیه به ماندن در منزل و استراحت، در اولویت قرار گرفتن بیمارانی است که شرایط خوبی ندارند.

وی با بیان این موضوع که کسانی که دوز ددوم و سوم واکسن کرونا را هم دریافت کرده‌اند، درگیر اومیکرون می‌شوند، گفت: تاکید ما برای دوز سوم، به این دلیل است که در صورت ابتلاء، عارضه کمتری خواهند داشت و این طور نیست که افراد واکسن زده حتی دوز سومی‌ها، درگیر نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: