کد خبر: ۲۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 03
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:
شفاآنلاین- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی آرزوی همه ماست؛ اما سازمانی را مدیریت می کنیم که تابع اعداد ریاضی است و در صورت برابری منابع و مصالح می توان به این آرزو دست یافت.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدˈتقی نوربخش شنبه شب در برنامه نگاه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: سعی کرده ایم در سال 93 عقب افتادگی های میان افزایش حق بیمه به نرخ تورم را تا حد قابل قبولی جبران کنیم اما همواره شکافی در طول سال ها بوجود آمده است.

وی افزود: در سال 88 همسان سازی صورت گرفت اما از حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، یکهزار و 300 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت نشد و به عنوان طلب این سازمان از دولت باقی ماند.

نوربخش ادامه داد: تا پنج سال گذشته 6 تا 7 هزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه شد اما مبلغی از دولت بابت این موضوع دریافت نشد تا اینکه امسال حدود 10 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بر اساس محاسبات بیمه ای اداره می شود، گفت: همسانسازی باید در قالب بودجه سالیانه دولت دیده شود و ما از هر گونه مکانیزیم یا تکلیفی در این راستا استقبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه در خصوص وضع معیشتی مستمری بگیران گفت: ما غفلتی در این خصوص نکرده ایم اما از آنان به دلیل پرداخت های ناچیز عذرخواهی می کنیم.

نوربخش ادامه داد: تمام تلاش ما معطوف به این شده که وضع روز و حال بیمه شدگان به خصوص مستمری بگیران را با توجه به محدودیت های موجود بهبود دهیم.

وی درباره ساز و کارهای امنیتی در خصوص فعالیت های اقتصادی زیرمجموعه متبوعش گفت: بخشی از فعالیت های سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است و در ادامه تلاش شد از نظر ساختاری و استراژی هایی که در خصوص فعالیت های اقتصادی انجام می شود دغدغه مفاسد اقتصادی کاهش یابد.

نوربخش، ورود به بازار سرمایه را بزرگترین کار این سازمان در این حوزه دانست و گفت: خروج سازمان از بنگاه های کوچک و ورود به سرمایه گذاری هایی که به اقتصاد ملی کمک کند از دیگر برنامه های تأمین اجتماعی برای مقابله با فساد بوده است.

وی گفت: این اطمینان را به بیمه شدگان می دهیم که از دستاوردهای آنان بخوبی حفاظت کنیم و برای آنها ارزش افزوده بوجود آوریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در این سازمان سند راهبردی و سرمایه گذاری وجود نداشت اما امروز برنامه ریزی راهبردی در حال تدوین است تا بعد از ما هم سازمان در مسیر درستی حرکت کند.

وی در خصوص رضایتمندی مردم از سازمان متبوعش نیز گفت: رضایتمندی امری نسبی است با این وجود گمان می کنم در درمان مستقیم توانسته ایم به دلیل اینکه پرداخت از سوی مردم به صفر نزدیک شده است، رضایت نسبی بیشتری بدست آوریم.

نوربخش ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برنامه های زیادی برای بهبود وضع اعضای خود دارد و به دنبال آن است تا حتی هزینه رفت و آمد بیمه شدگان را در صورت نیاز پرداخت کند.

وی گفت: به دنبال ارتقای سیستم مدیریت بیمارستانی هستیم و در این راستا در سال 93پنج بیمارستان در شهرهای مختلف ایران راه اندازی خواهد شد و کلنگ سه بیمارستان دیگر به زمین زده می شود.

نوربخش ادامه داد: کار احداث 26 مرکز درمانی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است و سیستم ارجاع بزودی برقرار می شود تا به شرایط مطلوبتری در حوزه درمان دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: تمامی مطالبات درمانی پیمانکاران سازمان تأمین اجتماعی در سال 92 در فروردین ماه 93 پرداخت شده است و بسیاری از مطالبات پزشکان و داروخانه ها حتی تا اردیبهشت ماه تصفیه شده است.

نوربخش ادامه داد: 16 خدمت متفاوت برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است که تنها یکی از آنان به بحث درمانی ارتباط دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
اقای نوبخت با۲ دانشجو و دختر دم بخت بازنشسته با ۵ سر عائله با این گرانی که چهیزیه هر دختر حدود ۱۰۰ میلیون هزینه میگیرد چه مساعدتی کرده اید برای یکدخترم ۳ میلیون وام موافقت که ۲۷۰۰ پرداخت کردند بنده باشغل تخصصی ۳ میلیون مستمری میگرفتم بخدای من و تو الوده قرض و وام شدم تازه ۲ نفر دیگر هم دارم که هزینه تحصیل و جهیزیه سان کمرم را شکنده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: