کد خبر: ۲۹۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 05
رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز امیدواری کرد که می توان با فرهنگ سازی پیرامون اهدای بافت از اجساد این نیاز را در داخل تامین کرده و علاوه بر این که از ورود ارز از کشور جلوگیری می شود، بتوان جان باختگان و موارد فوتی را نیز در زندگی بخشی و نجات جان افراد دیگری سهیم کرد.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که اهدای بافت از سوی اجساد می تواند منجر به نجات جان چندین بیمار شود.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر سعید شاه حسینی در نشست خبری سازمان پزشکی قانونی که ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد گفت: در حال حاضر با اقدامات و رایزنی هایی که انجام می شود در حدود ۳۰ درصد از مواردی که پزشکی قانونی ورود می کند موفق شدیم تا رضایت خانواده ها و اولیای دم برای احیای بافت از اجساد را اخذ کنیم که این موارد در بیماران نیازمند قرنیه ، دریچه های قلب، بیماران پوستی ، تولید محصولات پودر استخوان و غیره کاربرد دارد.

وی ادامه داد: البته ما همچنان نتوانسته ایم تا نیاز کشور و در واقع بیماران داخل کشور به این بافت ها را صد در صد برآورده کنیم و از این رو سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز بابت ورود این محصولات از کشور خارج می شود.

رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز امیدواری کرد که می توان با فرهنگ سازی پیرامون اهدای بافت از اجساد این نیاز را در داخل تامین کرده و علاوه بر این که از ورود ارز از کشور جلوگیری می شود، بتوان جان باختگان و موارد فوتی را نیز در زندگی بخشی و نجات جان افراد دیگری سهیم کرد.

وی درباره این که در سال جاری عملیات اهدای بافت از چند جسد انجام شده است، گفت: حدود ۸۰۰ متوفی در ۱۰ ماهه امسال داشتیم که عملیات بافت از آنها انجام شده و این افراد در درمان ونجات جان هزاران نفر نقش داشتند.

رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور درباره این که آیا عملیات اهدای برداشت بافت از اجساد فقط در تهران و از سوی پزشکی قانونی انجام می شود، افزود: به طور کلی محوریت این موضوع با پزشکی قانونی است؛ البته در مورد واردات پزشکی قانونی نقشی ندارد و شرکت هایی این کار را انجام می دهند و علاوه بر تهران در استان های فارس و خراسان رضوی نیز این عملیات انجام می شود.

شاه حسینی افزود: البته وزارت بهداشت نیز به چند بیمارستان معدود مجوز این کار را داده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: