کد خبر: ۲۹۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 03
ارائه آموزش‌های تخصصی به پرسنل هلال احمر و شهروندان یک مساله ضروری است. در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که اگر شهرک آموزشی خوب و آنلاین در جمعیت هلال‌احمر ایجاد کنیم
شفاآنلاین>سلامت>مدیر برنامه ریزی آمادگی در مخاطرات گفت: افزایش آگاهی و انتقال مفاهیم با آموزش فردی و جمعی باعث کاهش آسیب‌پذیری در زمان حوادث می‌شود.
 به گزارش شفاآنلاین:ایران جزو کشور‌های لرزه خیز به حساب می‌آید به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری ۷ هزار و ۵۹۳ مورد زلزله ثبت شده است.

بر اساس پژوهش‌ها خانواده‌ها در ایران در برابر مخاطراتی مانند زلزله آمادگی ندارند البته تحقیقات دقیق درباره وضعیت فعلی آمادگی افراد در ایران انجام نشده است.

بر اساس مطالعه‌ای که در وزارت بهداشت انجام شد آمادگی خانواده‌های ایرانی در سال ۱۳۹۱ معادل ۸.۵ درصد بوده است که با مداخله و اجرای برنامه ارزیابی و آموزش آمادگی خانوار برای بلایا، این رقم در ۱۳۹۴ به ۹.۳ درصد رسیده است. با وجود این، مطالعات نشان داده است نداشتن تداوم برنامه‌های آموزشی افت میزان آمادگی مردم می‌شود.

آموزش همگانی خسارت سوانح را کاهش می‌دهد

مدیر برنامه ریزی آموزشی آمادگی در مخاطرات گفت: جمعیت هلال احمر به منظور ارتقا آمادگی مردم در برابر مخاطرات طی ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۶ اقدام به اجرای برنامه ملی خانواده آماده در مخاطرات با روش آموزشی چهره به چهره و مراجعه به درب منازل در سراسر کشور کرد که متاسفانه علی رغم بازخورد مناسب از این روش آموزشی به دلیل کمبود اعتبارات ادامه برنامه میسر نشد.

به گفته وقری یکی از مؤثرترین راه‎‎های افزایش آگاهی، انتقال مفاهیم از طریق آموزش است تا افراد خطر را بشناسند، درک کنند و به صورت فردی یا جمعی در راستای کاهش آسیب‌پذیری وارد عمل شوند.

او گفت: جمعیت هلال‌احمر و بسیاری از سازمان‌های دیگر، در دو دهه اخیر تلاش‌های فراوانی برای آموزش انجام داده‌اند، اما به دلیل نداشتن انسجام و هماهنگی‌های بین سازمانی، به نتیجه مطلوب در میزان آمادگی مردم نرسیده‌اند.

بر اساس جز یک بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران با توجه به محوریت جمعیت هلال‌احمر در امر آموزش همگانی، با اهدافی مانند افزایش دانش، مهارت و درک از خطر شهروندان، بهسازی پاسخگویی و واکنش جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها، کمک به ظرفیت‌سازی و توانمندی جوامع محلی به ویژه در مناطق پرخطر و روستایی تعریف شده است.

آموزش رسمی، آموزش‌های غیر رسمی، آموزش ایستگاهی، آموزش‎های کوتاه ‎مدت یا چهره به چهره ، تمرین یا مانور، آموزش‌های الکترونیکی،کمپین‌های آموزشی از برنامه‌های آموزشی در برابر زلزله هستند.

۶۲۷ زمین لرزه در یک ماه

در دی ۱۴۰۰، تعداد ۶۲۷ زمین لرزه در کشور و نواحی همجوار ثبت شده که بزرگترین زلزله در ۲۵ دی به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ساعت ۱۷.۰۵ حوالی سیرچ استان کرمان به ثبت رسیده است. در این ماه استان خراسان رضوی با ۸۶، کرمان با ۷۳ و اصفهان با ۵۸ زمین لرزه بیشترین تعداد را میان استان‌های کشور داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی به پرسنل هلال احمر و شهروندان یک مساله ضروری است. در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که اگر شهرک آموزشی خوب و آنلاین در جمعیت هلال‌احمر ایجاد کنیم شرایط برای آموزش در سطوح مختلف را هم می‌توانیم به راحتی فراهم کنیم.

به گفته کولیوند، ساخت شهرک آموزشی با استفاده از ابزار شبیه سازی در دستور کار هلال احمر قرار گرفته است که بزودی اپلیکیشن آن نیز طراحی خواهد شد. اینگونه دست آورد‌ها می‌تواند کمک کند تا قشر دانش آموزی و دانشجویی به سمت آموزش‌های مورد نیاز جذب شوند.
برچسب ها: آموزش ، خسارت ، زلزله ، آمادگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: