کد خبر: ۲۹۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 01
محققان یک بار تزریق به بافت اطراف نخاع موش‌های فلج انجام دادند و تنها پس از ۴ هفته، حیوانات توانایی راه رفتن خود را به دست آوردند.
شفاآنلاین>سلامت>گروهی از دانشمندان دانشگاه نورث وسترن داروی جدیدی را کشف کردند که قادر به بازسازی سلول‌هاست.
به گزارش شفاآنلاین:محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا یک درمان تزریقی جدید ابداع کرده اند که از "مولکول‌های رقصنده" برای معکوس کردن فلج و ترمیم بافت پس از آسیب‌های شدید نخاعی استفاده می‌کند.

محققان تنها یک تزریق به بافت اطراف نخاع موش‌های فلج انجام دادند و تنها پس از ۴ هفته، حیوانات توانایی راه رفتن خود را بازیافتند.

در این درمان، تنظیم حرکت مولکول‌ها به گونه‌ای است که آن‌ها بتوانند گیرنده‌های سلولی دائماً در حال حرکت را پیدا کنند و با آن‌ها به درستی برخورد کنند.

این درمان به شکل مایعی تزریق می‌شود که بلافاصله به شبکه پیچیده‌ای از نانوالیاف تبدیل می‌شود که ماتریکس خارج سلولی نخاع را تقلید می‌کند و با تقلید از حرکت مولکول‌های بیولوژیکی و ادغام سیگنال‌های گیرنده، مواد مصنوعی می‌تواند با سلول‌ها ارتباط برقرار کند.

این مواد در عرض ۱۲ هفته به مواد مغذی برای سلول‌ها تجزیه می‌شوند، سپس پس از اثربخشی درمان، به طور کامل بدون عوارض جانبی قابل توجه از بدن ناپدید می‌شوند.

این اولین مطالعه‌ای است که در آن محققان حرکت جمعی مولکول‌ها را از طریق تغییرات در ترکیب شیمیایی کنترل می‌کنند تا اثربخشی درمان را افزایش دهند.

محققان یک بار تزریق به بافت اطراف نخاع موش‌های فلج انجام دادند و تنها پس از ۴ هفته، حیوانات توانایی راه رفتن خود را به دست آوردند.

بر اساس آمار مرکز ملی آمار آسیب نخاعی در آمریکا، حدود ۳۰۰ هزار نفر با ضایعه نخاعی در ایالات متحده زندگی می‌کنند.

پروفسور ساموئل استاب لیدر این مطالعه می‌گوید: هدف پژوهش ما یافتن درمانی است که می‌تواند از فلج شدن افراد پس از آسیب یا بیماری شدید جلوگیری کند.
برچسب ها: راه رفتن ، بیماران ، فلج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: