کد خبر: ۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 02
شفاآنلاین-رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به نتایج تحقیق این نهاد در خصوص عوامل بدحجابی در جامعه گفت: نوع نگرش مردان به نحوه حجاب همسرشان در ترویج بدحجابی موثر است.

به گزارش شفاآنلاین،مینو اصلانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 13 مرداد همزمان با روز شهادت شهیده مریم فرهانیان که به مدت 4 سال در خط مقدم جبهه حضور داشت به عنوان روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شده است و به همین مناسبت در این روز یاد و خاطره 7 هزار شهید زن کشور را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در موقعیت فعلی که زنان و کودکان غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند از شهدای زن جهان اسلام به ویژه شهدای غزه تقدیر خواهیم کرد چرا که همه آزاداندیشان جهان وظیفه دارند که به مردم غزه کمک کند. بنابراین در بسیج جامعه زنان نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای گرامی‌داشت شهدای غزه داریم.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: بسیج جامعه زنان یک تشکیلات 7 میلیون نفری در سطح کشور است که فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و مهارت‌های زندگی را در نظر داریم و در این تشکیلات 4 میلیون دختر نوجوان دانش‌آموز، 13 هزار دختر دانشجو و 3 میلیون زن در سطح شهرها و روستاها از طریق 15 هزار پایگاه مقاومت مساجد عضویت دارند.

اصلانی بیان کرد: طی هفته بسیج جامعه زنان برنامه‌های مختلفی را در سطح کشور برگزار خواهیم کرد که دیدار با خانواده‌های 7 هزار شهید زن، برگزاری همایش در استان‌های مختلف کشور با حضور فرهیختگان و مربیان حلقه‌های صالحین و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در 450 شهرستان در خصوص نقش زنان در عرصه‌های مختلف از جمله این برنامه‌هاست. همچنین نمایشگاه ویژه‌ای را به منظور توضیح آسیب‌های ماهواره به خانواده‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بسیج جامعه زنان در فعالیت‌های مختلف توانسته است دختران جوان را از طریق جذب کردن در بسیج سازندگی برای خدمت به مناطق محروم کشور اعزام کنند. همچنین در قالب فعالیت‌های سواد‌آموزی اعضای بسیج جامعه زنان برای ارتقای سطح تحصیلی خانواده‌های محروم تلاش می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان با تشریح سایر اقدامات این نهاد عنوان کرد: تشویق جوانان به ازدواج زودهنگام و آسان و ترقیب خانواده‌ها به زاد و ولد و بیان خطرات کمبود جمعیت برای کشور و برگزاری کارگاه‌های مشاوره و مهارت خانواده از جمله اقدامات انجام شده است که در سطح 15 هزار پایگاه مقاومت بسیج جامعه زنان ارائه می‌شود.

اصلانی در خصوص فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در زمینه حجاب و عفاف افزود: در بخش حجاب شبکه خوشه‌ای 52 هزار نفری را سازماندهی کرده‌ایم که در قالب کمیته‌های یازده گانه به بررسی موضوع حجاب و عفاف می‌پردازند. و تلاش می‌کنند تا مطالبات مردمی را به دستگاه‌ها منعکس کنند. امسال پروژه مهمی را در زمینه حجاب و عفاف با بررسی 70 متغیر از جمله خانواده تسهیلات و اشتغال انجام داده‌ایم که نتایج مهمی را به دست داد.

وی گفت: در این تحقیق جامعه آماری ما سه هزار نفر بودند که براساس نتایج آن مشخص شد یکی از عوامل مهم بدحجابی نگاه مردان به نوعحجاب همسرشان است. به گونه‌ای که مردان می‌توانند نقش مهمی را در حجاب یا بدحجابی زنان داشته باشد عوامل دیگری که در ترویج بدحجابی در جامعه مؤثر بود ماهواره و کمبود لباس‌های مناسب در بازار است.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به این‌که یکی از دلایل بدحجابی این است که نتوانسته‌ایم به صورت اغنایی و استدلالی افراد را به بحث حجاب و عفاف تشویق کنیم، ادامه داد: در این زمینه شبکه خوشه‌ای حجاب و عفاف را با عضویت 52 هزار نفر تشکیل داده‌ایم تا به صورت اغنایی از طریق ارتباط با مدارس، دانشگاه‌ها و عموم مردم مباحث حجاب و عفاف را منتقل کند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: