کد خبر: ۲۹۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 01
شروع و پیگیری به موقع بیماری در افراد بسیار ضروری است و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت است.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر اجرایی ششمین کنگره کلینیکال آنکولوژی گفت:با شیوع کرونا و ایجاد ترس از مراجع حضوری افراد برای تشخیص بیماری سرطان و عدم مراجعه برخی از بیماران برای ادامه درمان ، باعث پیشرفت بیماری در این افراد شده است.
به گزارش شفاآنلاین:طیبه طاهری پناه، متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و دبیراجرایی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،اظهارداشت:‌این کنگره  در روزهای 27 الی 29 بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: کنگره امسال با تائید و همراهی انجمن‌های اروپایی رادیوتراپی آنکولوژی ESTRO و مدیکال آنکولوژی ESMO و با ارائه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی سرطان در زمینه‌های مختلف توسط سخنرانان مطرح داخلی و خارجی و به صورت حضوری و وبینار برگزاری می‌شود.

طاهری پناه با اشاره به دو مبحث مهم طب تسکینی و تومورهای اطفال در این کنگره، افزود: روش‌های جدید جراحی آنکولوژی و تکنیک‌های مدرن رادیوتراپی، داروهای جدید در زمینه درمان سرطان، فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتو درمانی و رادیو بیولوژی و پرستاری شیمی درمانی از مهمترین پنل‌ها و بخش‌های این رویداد هستند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به هفته جاری که به نام هفته مبارزه با سرطان نامگذاری شده است،گفت:با شیوع و همه گیری کرونا و ایجاد ترس از مراجع حضوری افراد برای تشخیص بیماری و شروع روش‌های درمانی و همچنین عدم مراجعه برخی از بیماران برای ادامه درمان خود،متاسفانه باعث پیشرفت بیماری در این افراد گشته و همچنین مراجعه دیگر بیماران در مراحل پیشرفته تر را شاهد بودیم.

وی توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام و شروع به موقع درمان‌های مناسب و تاثیر آنها بر پیش آگهی بیماران را یادآور شد و ادامه داد:شروع و پیگیری به موقع بیماری در افراد بسیار ضروری است و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت است.

طاهری پناه گفت: در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان‌های مرتبط با سرطان به صورت استاندارد و در مواردی با تغییرات کوچکی در پروتکل‌های درمانی ادامه دارد و ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان نمی‌شود.
برچسب ها: بیماران ، سرطانی ، درمان ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: