کد خبر: ۲۹۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 29
قضا زدایی از مداخلات غیرقانونی در حوزه پزشکی نیازمند اصلاح است ؛ همچنین اخذ عوارض از مطب ها و جامعه پزشکی تحت عنوان عوارض کسب و کار توسط شهرداری ، قانونی نیست.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با معاون حقوقی ریاست جمهوری بر مبحث اخذ عوارض از مطب و جامعه پزشکی و اصلاح بحث قضا زدایی از مداخلات غیرقانونی درحوزه پزشکی تاکید نمود.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه معاونین خود با دکتر محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس زاده در این دیدار بر رعایت شأن و حرمت جامعه پزشکی و اصلاح قوانین مربوط به مداخلات غیر مجاز در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت : قوانین دراین حوزه بازدارنده نبوده و باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: قضا زدایی از مداخلات غیرقانونی در حوزه پزشکی نیازمند  اصلاح است  ؛ همچنین اخذ عوارض از مطب ها و جامعه پزشکی تحت عنوان عوارض کسب  و کار توسط شهرداری ، قانونی نیست.

دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور نیز ضمن تاکید بر رعایت شأن  و حرمت جامعه پزشکی ، گفت: خوبی های این جامعه باید برجسته شده و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که جامعه پزشکی حرمتش در افکار عمومی شکسته شود و با خطاهایی که عده ای اندک و معدود انجام می دهند؛ برخورد شود .

لازم به ذکر است در خصوص موارد حقوقی مطرح شده در این دیدار مقرر شد تا یک کارگروه مشترک از نظام پزشکی با کارشناسان معاونت حقوقی  و وزارت بهداشت تشکیل شده و نسبت به تدوین و پیگیری بحث های حقوقی مطرح شده در دولت و مجلس پیگیری لازم را انجام دهند.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: