کد خبر: ۲۹۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 27
پرستاران در دوران کرونا رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بزرگی را از خود نشان دادند که جای تقدیر ویژه دارد.
شفاآنلاین>سلامت>  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از برنامه این وزارتخانه برای جبران زحمات و تلاش های پرستاران در دوران کرونا خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین: بهروز رحیمی گفت: از اولویت‌های ما در وزارت بهداشت، تأمین امنیت شغلی کارکنان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و طبق دستور مقام عالی وزارت، مجموعه معاونت توسعه در تلاش است که تمامی کارکنان نظام سلامت تبدیل وضعیت شوند که البته همکاری و همدلی همه سازمان‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی افزود: استراتژی مدیریتی وزارت بهداشت در حوزه پرداخت‌ها بر این اساس است که اولویت اصلی ما معیشت کارکنان نظام سلامت باشد تا همکارانمان با آسودگی خاطر به مردم خدمت کنند

رحیمی با اشاره به اهمیت اجرای فوق‌العاده خاص در مجموعه وزارت بهداشت، گفت: مقام عالی وزارت طی مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته، موافقت خود را با پرداخت فوق‌العاده خاص اعلام کرده اما نیازمند ردیف و تأمین بودجه است که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این خصوص به وزارت بهداشت اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

وی افزود: در راستای تحقق این مطالبه، وزارت بهداشت در کنار کارکنان خود قرار دارد و تا حصول نتیجه مطلوب این مهم را دنبال خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی تقاضا کرده ایم با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه سلامت و خستگی مفرط نیروها در طول دو سال مقابله با کرونا، به وزارت بهداشت مجوز استخدام دهند و علاوه بر این، نیاز است که مجوزی به وزارت بهداشت برای جذب نیروها به صورت سهمیه خاص اعطا شود چراکه همکاران ما در حال فعالیت و گذراندن شیفت‌های کاری بوده و امکان مطالعه برای آزمون‌های استخدامی را ندارند.

رحیمی با اشاره به اهمیت اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اظهار داشت: پرستاران در دوران کرونا رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بزرگی را از خود نشان دادند که جای تقدیر ویژه دارد. از همین رو با رایزنی‌های مداوم با سازمان‌های بیمه‌گر، در تلاش هستیم بسته‌های خدمتی پرستاری را مشخص و دارای چارچوب کنیم تا بتوان تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در وزارت بهداشت به طور کامل اجرایی کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت مصمم است با این کار بخشی از زحمات پرستاران را جبران و وضعیت معیشتی آنان را بهبود بخشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: