کد خبر: ۲۹۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 24
چیزی که در مورد اومیکرون وجود دارد این است که چون قدرت سرایت بالایی دارد در دو تا سه هفته آینده آمار ابتلا سیر افزایشی خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه مردم برای تزریق واکسن منتظر آغاز پیک جدید نشوند، گفت: در دو تا سه هفته آینده آمار ابتلا سیر افزایشی خواهد داشت اما نگرانی ما از اومیکرون بیشتر در خصوص دو دسته واکسن‌نزده‌ها و گروه‌های پرخطر است.
 به گزارش شفاآنلاین: پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه «طبیب» با اشاره به اینکه به هر حال این پیش‌بینی می‌شد که با موجی که دنیا را فرا گرفت ما هم به نوعی درگیر گونه اومیکرون شویم، یادآور شد: در این یک هفته گذشته موارد مثبت‌مان افزایش پیدا کرده، اما موارد مرگ و میر و بستری هنور تغییری ندارد، چیزی که در مورد اومیکرون وجود دارد این است که چون قدرت سرایت بالایی دارد در دو تا سه هفته آینده آمار ابتلا سیر افزایشی خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: اما چون امید داریم که تعداد زیادی از افراد واکسن زدند بتوانیم از این دوره به سلامت گذر کنیم مردم هم منتظر نشوند تا بعد از پیک برای تزریق واکسن مراجعه کنند، ما برای افرادی که واکسن زدند و بیماری زمینه‌ای ندارند نگرانی نداریم چون در آنها بیماری عموما بدون علامت و یا با علامت‌های بی‌خطر است.

این پزشک متخصص با تأکید بر اینکه مشکل ما سه گروه هستند، اظهار کرد: یکی افرادی که واکسن نزدند که اینها هم برای خودشان و هم برای دیگران خطرزا هستند و گروه مستعدی برای انواع ویروس‌های کرونا به شمار می‌روند، دومین گروه افرادی هستند که واکسن زدند اما عموما سن بالای ۷۵ سال دارند و در دسته سوم افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و با وجود تزریق واکسن باز هم در معرض خطر هستند. این گروه باید بسیار مواظب باشند چون ممکن است که در این گروه کرونا منجر به بستری و فوت شود.

طبرسی همچنین عنوان کرد: در هر صورت امید داریم که اگر هم موارد ابتلا بالاتر برود موارد بستری و فوت افزایش نداشته باشد، اما این مستلزم یک سری راهکارهاست از جمله تزریق واکسن، زدن ماسک و پرهیز افراد گروه پرخطر از حضور در مجامع عمومی. 

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم بگوئیم با پیدایش اومیکرون، کرونا  ضعیف شده، اظهار کرد: چون در هر صورت این ویروس دو سال است که چرخش داشته و اغلب مردم را درگیر کرده و همین موارد باعث شده که در بدن تأثیر کمتری از خود نشان دهد، ضمن اینکه ثابت شده افرادی که اومیکرون می‌گیرند در برابر ویروس‌های پرخطرتری مثل دلتا هم مقاوم می‌شوند برای همین است که جایی که اومیکرون افزایش پیدا می‌کند دلتا کمتر می‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه گفت: الان برای پیش‌بینی آینده زود است اما روندی که که مشخص شده این است که تزریق واکسن و رعایت موارد بهداشتی می‌تواند زندگی را تا حدی به حالت عادی بازگرداند، در حال حاضر تنها باید مراقب باشیم که این سویه جدید به گروه پر خطر ما نرسد.

طبرسی در پایان نیز یادآور شد: یکی از داروهای جدید کرونا که در دنیا کشف شده و ثابت شده که دوره درمان بیماری را کوتاه‌تر می‌کند در ایران نیز از طرف کمیته علمی مبارزه با کرونا تصویب شد و انشاءالله پس از تولید ما نیز آن را در پروتکل‌های درمانی قرار خواهیم داد.
برچسب ها: اومیکرون ، واکسن ، نگرانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: