کد خبر: ۲۹۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022January 19
گاهی انسان در زندگی برای انجام ندادن کاری حسرت می‌خورد و گاهی بلعکس است و از انجام کاری در سالهای گذشته احساس خرسندی دارد و تاسیس دانشگاه مجازی از نوع دوم است زیرا اهمیت این دانشگاه در سال ۹۸ و بعد از شیوع کرونا در وزارت بهداشت و معاونت آموزشی مشخص شد

شفاآنلاین-فرهاد سپه رام>سلامت> در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی مجازی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر جهان در هوش مصنوعی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: جایگاه پیشرفت هوش مصنوعی، در دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.

به گزارش خبرنگار شفاآنلاین: دکتر ابوالفضل باقری فرد با حضور در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهارداشت: ماهیت جلسات تودیع و معارفه در این دانشگاه متفاوت است زیرا کسی که تودیع می شود عملا خداحافظی نمی کند بلکه به گونه ای با سیستم همکاری علمی دارد. این دانشگاه یک نهال پنج ساله است که به نوعی همه کارکنان این دانشگاه در به وجود آمدن آن نقش داشتند.

 
وی گفت: گاهی انسان در زندگی برای انجام ندادن کاری حسرت می‌خورد و گاهی بلعکس است و از انجام کاری در سالهای گذشته احساس خرسندی دارد و تاسیس دانشگاه مجازی از نوع دوم است زیرا اهمیت این دانشگاه در سال ۹۸ و بعد از شیوع کرونا در وزارت بهداشت و معاونت آموزشی مشخص شد و دانشگاه‌مجازی علیرغم همه مشکلات و حاشیه‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام داد.
 
دکتر باقری فردگفت: ایجاد یک موسسه، سازمان و یک دانشگاه معمولا کار بسیار دشواری است و همیشه گام اول، سخت ترین قدم است و قطعا افراد زیادی زحمت کشیدند که جا دارد از زحمات همه افرادی که در تاسیس این دانشگاه همکاری نمودند، قدردانی کنیم لذا تغییرات، همیشه بد نیست زیرا می‌تواند باعث تزریق انرژی جدید و حرکت شود .
 
وی خاطرنشان کرد: تغییرات همیشه به معنای کارکرد منفی نفر قبل نیست زیرا در وزارت بهداشت کار ما مانند دویدن‌های امدادی است که با همکاری به ثمر می‌رسد و نهایتاً به یک امتیاز جمعی دست می یابیم.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم عده‌ای به دنبال تعطیلی دانشگاه مجازی بودند که با مشورت ها و اطلاعاتی که کسب شد جایگاه و اهمیت این دانشگاه برای مسئولین وزارت بهداشت مشخص شد و نگاه مثبت وزیر محترم با توجه به جایگاه آموزشی و دید ایشان نسبت به آموزش که همیشه از آن به عنوان اولویت یاد می‌کنند یک فرصت است که باید از آن استفاده بهینه نمود.
 
دکتر باقری فرد گفت: خوشبختانه دانشگاه مجازی کارهای بسیار زیادی در حوزه تولید محتواهای مجازی در آموزش انجام داده است که باید گسترش یابد و لازم است اقدامات اساسی در خصوص تولید و بکارگیری از تکنولوژی های جدید آموزشی مانند شبیه سازها انجام دهد.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر جهان در هوش مصنوعی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: جایگاه پیشرفت هوش مصنوعی، دردانشگاه مجازی علوم پزشکی است.
 
وی تاکید کرد: هدف ما در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تقویت دانشگاه مجازی علوم پزشکی از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و از لحاظ جذب اعضای هیات علمی، سهمیه خوبی به این دانشگاه اختصاص خواهد یافت اما انتظار داریم طی سال‌های آتی این دانشگاه جهش جدی نماید و این پیشرفت به سایر دانشگاه‌های کشور تسری یابد.
 
در پایان دکتر باقری فرد ضمن تقدیر و تشکر از دکتر استاد یادآور شد: شخصیت علمی ایشان شناخته شده است و از تجربیات ایشان در دانشگاه مجازی علوم پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده خواهد شد.
 
معاون آموزشی وزیر بهداشت ضمن خیر مقدم به ریاست محترم جدید دانشگاه مجازی، آقای دکتر آرش خجسته، ضمن تجلیل از مقام علمی و اخلاقی و اجرایی ایشان، آرزوی توفیق خدمت در این جایگاه برایشان داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: