کد خبر: ۲۹۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۰ - 2022January 16
بیماری‌های قلبی عروقی باعث افزایش نرخ مرگ و میر مادران می‌شود که در چند دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان می دهد که زنان باردار در ایالات متحده که با شرایط اجتماعی نامطلوب در محل زندگی، کار، و یادگیری مواجه هستند، در معرض خطر بالا مشکلات قلبی قرار دارند.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر «خرم نصیر»، نویسنده ارشد این مطالعه از مرکز قلب و عروق هیوستون در تگزاس، گفت: «این شرایط می‌تواند منجر به بیماری قلبی عروقی و مرگ زودهنگام شود و می‌تواند بر سلامت فرزندان آنها تأثیر بگذارد. ما باید خطرات اجتماعی را شناسایی کنیم.»

بیماری‌های قلبی عروقی باعث افزایش نرخ مرگ و میر مادران می‌شود که در چند دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

در سال‌های اخیر همچنین افزایش عوامل خطر قلبی عروقی در زنان باردار از جمله دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و چاقی مشاهده شده است. همزمان، سایر پیامدهای نامطلوب بارداری مانند پره اکلامپسی (فشارخون بالا بارداری)، دیابت بارداری، تولدهای نارس و نوزادان کم وزن در حال افزایش بوده است.

مطالعه جدید عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان باردار که تحت شرایط اجتماعی نامطلوب متعدد زندگی می‌کنند، از جمله بی‌ثباتی اقتصادی، سطح تحصیلات پایین، ناراحتی روانی بالا، مسکن نامطمئن، ناامنی غذایی، عدم دسترسی مناسب به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و فقدان حمایت اجتماعی اندازه گیری کرد.

این تیم تحقیق، شش دسته از عوامل اجتماعی مؤثر بر زندگی ۱۴۳۳ زن باردار را بررسی کردند و ۳۸ متغیر اجتماعی-دموگرافیک فردی را به دست آوردند. سپس سلامت قلبی عروقی آنها بر اساس وجود عوامل خطر مانند فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع ۲، کلسترول بالا، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی ناکافی رتبه‌بندی شد.

به طور کلی، آنها دریافتند زنانی که دارای بیشترین بار تجمعی شرایط اجتماعی منفی هستند، در مقایسه با زنانی که در شرایط اجتماعی بسیار بهتری زندگی می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که دو یا چند عامل خطر برای بیماری‌های قلبی مانند سیگار کشیدن، چاقی و فعالیت بدنی ناکافی داشته باشند.
برچسب ها: افزایش ، ریسک ، بیماری ، قلبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: