کد خبر: ۲۹۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۵ دی ۱۴۰۰ - 2022January 15
کسانی‌ که هر روز جو دو سر مصرف می‌کردند، سطح کلسترول تام آن‌ها ۵.۷ درصد و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (که کلسترول بد نیز نامیده می‌شود) تا ۸.۷ درصد کاهش یافته بود.
شفاآنلاین>سلامت>محققان چینی دریافته اند مصرف نوعی خوراکی ساده در افزایش رشد باکتری‌های سالم در روده انسان نقش دارد و منجر به حفظ سلامتی می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده است که بلغور جو دوسر می‌تواند به رشد باکتری‌های سالم در روده انسان کمک کند.

بلغور جو دوسر غذایی است که از پرک شده گیاه جو دوسر تهیه شده و فاقد گلوتن است؛ بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر یک ماده ژله‌ای است که با آب مخلوط می‌شود. این ماده معده و دستگاه گوارش را پوشش داده و میزان رشد باکتری سالم را در آنان افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند به حفظ یک روده سالم کمک کند.

سطح کلسترول بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری عروق کرونر قلب (CHD) است. ثابت شده است که جو و محصولات جو دوسر باعث کاهش کلسترول نیز می‌شوند.

در مطالعه جدید، محققان دانشگاه جنوب شرقی چین و سایر موسسات تحقیقاتی ۲۱۰ بزرگسال چینی را با کلسترول بالا را از شهر‌های پکن، نانجینگ و شانگ‌های ثبت تحت نظر قرار دادند. از داوطلبان خواسته شد که هر روز ۸۰ گرم جو دوسر به مدت ۴۵ روز مصرف کنند و سطح چربی و اسید‌های چرب و سطح میکروبیوتا در مدفوع آن‌ها اندازه گیری شود.

نتایج این بررسی در مجله Frontiers in Immunology منتشر شد.

این مطالعه نشان داد که گروه جو دوسر در کاهش کلسترول بیشتری داشت. کسانی‌ که هر روز جو دو سر مصرف می‌کردند، سطح کلسترول تام آن‌ها ۵.۷ درصد و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (که کلسترول بد نیز نامیده می‌شود) تا ۸.۷ درصد کاهش یافته بود.

این مطالعه همچنین نشان داد مصرف جو دوسر می‌تواند به افزایش فراوانی باکتری‌هایی که قبلاً نشان داده شده بود برابر بیماری‌های متابولیک، چاقی و CHD محافظت می‌کنند، کمک کند.
برچسب ها: خوراکی ، باکتری ، کلسترول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: