کد خبر: ۲۹۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰ - 2022January 15
در بودجه ۱۴۰۱، یارانه دارو به جای تخصیص در ابتدای زنجیره توزیع، در مسیر اختصاصش اصلاح و به انتهای زنجیره که خود مردم هستند، برسد.
شفاآنلاین>سلامت>مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای اینکه مردم دچار تحمل هزینه‌های کمرشکن نشوند، پیشنهاد شده مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد.
 به گزارش شفاآنلاین:سجاد اسماعیلی،مشاور رئیس سازمان غذا و دارو  گفت:  برای اینکه مردم دچار تحمل هزینه‌های کمرشکن نشوند، پیشنهاد شده مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۳ سال و نیم گذشته یارانه ارز ترجیحی به ابتدای زنجیره تخصیص یافته و بخشی از این کالا‌ها در اختیار دلال‌ها و سوداگران قرار گرفته که این امر موجب شده است این کالا‌های اساسی از میسر خود خارج و به بازار غیررسمی و قاچاق وارد شود و به دست مردم نرسد.

سجاد اسماعیلی افزود: با بررسی کارشناسان دولت و سازمان غذا و دارو پیشنهاد شد در بودجه ۱۴۰۱، یارانه دارو به جای تخصیص در ابتدای زنجیره توزیع، در مسیر اختصاصش اصلاح و به انتهای زنجیره که خود مردم هستند، برسد.

 مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این یارانه متعلق به مردم و بیت المال است، گفت: به این شکل دست قاچاقچیان و دلالان از سودجویی کوتاه می‌شود و در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است که مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد تا مردم دچار پرداخت هزینه‌های کمرشکن برای دارو و تجهیزات مورد نیاز خود نشوند.

سجاد اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: با بررسی‌هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس می‌شود و پیشنهادی که به صحن علنی مجلس خواهد آمد، این اصلاح مهم مدنظر نمایندگان قرار گیرد و با اختصاص ما بالتفاوت ریالی که وزیر بهداشت به آن اشاره کرده است معادل حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان مابالتفاوت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد تا مردم مجبور به پرداخت هزینه‌های کمرشکن نشوند.
برچسب ها: هزینه ، ارز ، بیمه گر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: