کد خبر: ۲۹۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 2022January 12
بر اساس قانون، عرضه دخانیات و به خصوص قلیان در مراکز و اماکن عمومی ممنوع است و قهوه خانه و سفره خانه‌ها نیز جزء اماکن عمومی هستند.
شفاآنلاین>سلامت>ولی زاده گفت: علاوه بر عدم افزایش مالیات بر محصولات دخانی در سال آینده، استفاده از مواد معطر در تنباکو و دیگر محصولات دخانی ممنوع است.
به گزارش شفاآنلاین:  رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت:  با توجه به تاثیر مخرب استفاده از محصولات دخانی معطر از جمله تنباکو بر سلامت مردم و به منظور کاهش میزان مصرف آن، بر اساس  قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، استفاده از شکل و کاربرد عطر و طعم در انواع مواد دخانی، از مصادیق تبلیغ، تشویق و حمایت از دخانیات عنوان شده است.

بر اساس قانون، عرضه دخانیات و به خصوص قلیان در مراکز و اماکن عمومی ممنوع است و قهوه خانه و سفره خانه‌ها نیز جزء اماکن عمومی هستند. این قانون با هدف کاهش مصرف محصولات دخانی به ویژه در سنین پایین اجرا می‌شود. وزارت بهداشت نیز با متخلفان برخورد و آن‌ها را به مراجع قانونی معرفی می‌کند.

بهزاد ولی زاده گفت: مالیات بر مصرف سیگار حذف شده است. در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۷۷۵ میلیارد تومان به عنوان مالیات بر مصرف منظور شده بود که متاسفانه در لایحه پیشنهادی این مبلغ به طور کامل حذف شده است. تصویب قانون اخیر با هدف تجمیع قوانین قبلی و اصلاح ساختار مالیاتی انجام شده است؛ اما همین مسئله حداقل روی کاغذ، موجب کاهش ۶۱ درصدی مالیات سیگار در لایحه سال ۱۴۰۱ شده است. رسالت وزارت بهداشت حفظ سلامتی جامعه است و با هر اقدام یا فعالیتی که این رسالت را به خطر بیندازد، برخورد خواهد کرد.
برچسب ها: مالیات ، محصولات ، دخانیات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: