کد خبر: ۲۹۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۷ دی ۱۴۰۰ - 2022January 07
ارائه خدمات اجتماعی تنها از طریق کارت واکسن صورت می گیرد و بر اساس این طرح کارمندان باید برای حضور در محل کار خود از کارت واکسن استفاده کنند
 شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: اصناف و واحد‌های نقض کننده شیوه نامه‌های بهداشتی تا ۳۰ روز پلمب می‌شوند.
به گزارش شفاآنلاین:محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از مشاغل و اصناف به پایین ترین حد رسیده است، به طور مثال در ورزشگاه ها، استخرهای سر بسته، رستوران ها به دلیل تراکم جمعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده که مطلوب ترین عدد برای ایمنی جمعی جامعه عدد ۸۰ درصد است.

با اجرای طرح مدیریت هوشمند که یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا است، ارائه خدمات اجتماعی تنها از طریق کارت واکسن صورت می گیرد و بر اساس این طرح کارمندان باید برای حضور در محل کار خود از کارت واکسن استفاده کنند و یا هر ۱۵ روز یکبار تست منفی پی سی آر را به محل کار خود ارائه دهند.

به گفته فرهادی اولویت برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی حمایت از اصناف است، اما در صورت بروز هرگونه تخلف مانند عدم رعایت دستورالعمل ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا افراد ملزم به جریمه نقدی هستند و تا یک ماه صنف متخلف پلمب خواهد شد.

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت متذکر شد: در برخی از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان استفاده از ماسک به ۸۰ درصد رسیده است.
برچسب ها: پلمپ ، شیوه نامه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: