کد خبر: ۲۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 01
عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبر تاکید کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، دخالت متخصصین غیر رادیولوژی را در امر سونوگرافی معضلی جدی در این حوزه دانست و گفت:این درحالی است که متأسفانه هدف تمامی آنها سود جویی است.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع بسیاری از متخصصان زنان و زایمان و ارولوژی با تعبیه یک دستگاه سونوگرافی با کیفیت بسیار پائین در مطبشان با دریافت مقدار زیادی پول این کار تخصصی را برای بیماران انجام می دهند.

وی با اشاره به این که متأسفانه هیچ نظارتی دراین باره وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هم به دلیل ضعفی که در نظارت خودش وجود داشته این متخصصین را آزاد گذاشته است.

متخصص رادیولوژی تأکید کرد: امیدواریم وزیر بهداشت در کنار قاطعیت هایی که از خودش نشان می دهد تکلیف این تداخل در رشته رادیولوژی را نیز روشن کند.

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین اظهار داشت: طی سال های اخیر وزارت بهداشت با دستورالعملی ،تعداد دستیاران رشته رادیولوژی را برای دانشگاه ها افزایش داده است که این امر زیان هایی را برای رشته رادیولوژی به همراه دارد.

صداقت تصریح کرد: زیرا در آینده امکان دارد کیفیت تعلیم و آموزش در این رشته به دلیل افزایش دستیاران کاهش یابد.

وی افزود: از طرفی دیگر تعدادی از دانشگاه هایی که از طرف وزارت بهداشت برای آموزش این رشته اضافه شده اند؛ کیفیت و آمادگی لازم را در این امر ندارندضمن اینکه  به دنبال آن به رشته رادیولوژی و بیماران نیز لطمه های جدی وارد می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: