کد خبر: ۲۹۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۰ - 2021December 28
فلزات سمی ممکن است از طریق خاک آلوده به غذا نفوذ کند و از طریق آب آشامیدنی، آلاینده های هوا یا دود تنباکو وارد بدن شود. شواهد قوی وجود دارد که فلزات سمی، مانند آرسنیک و کادمیوم عوامل خطرزا در بیماری قلبی-عروقی هستند.

شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق نشان داده است که قرار گرفتن در معرض سطوح پایینی از فلزات سمی آرسنیک، کادمیوم و تیتانیوم خطر انباشت پلاک در عروق گردن، قلب و پاها را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین: فلزات سمی ممکن است از طریق خاک آلوده به غذا نفوذ کند و از طریق آب آشامیدنی، آلاینده های هوا یا دود تنباکو وارد بدن شود. شواهد قوی وجود دارد که فلزات سمی، مانند آرسنیک و کادمیوم عوامل خطرزا در بیماری قلبی-عروقی هستند.

آرسنیک و کادمیوم اغلب در تنباکو و مواد غذایی یافت می شود، در حالیکه آرسنیک در آب نیز وجود دارد. همچنین قرار گرفتن در معرض تیتانیوم بیشتر از ایمپلنت‌های دندانی و ارتوپدی، محصولات آرایشی و بهداشتی و برخی مواد غذایی ناشی می‌شود.

محققان اسپانیایی اظهار داشتند:‌ فلزات در همه محیطها وجود دارند و مردم بطور مزمن در معرض سطوح پایینی از فلز هستند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اگر بتوان آلاینده های محیطی را از بین برد، ۳۱ درصد بار بیماریهای قلبی-عروقی جهان قابل پیشگیری است.

 آترواسکلروز (تصلب شرایین) زمانی ایجاد می‌شود که رسوبات چربی یا پلاک‌ها در شریان‌ها انباشته می‌شوند و باعث باریک شدن، ضعیف شدن و سفت شدن عروق می‌شود. این عارضه می‌تواند به حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری شریان محیطی یا بیماری کلیوی منجر شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: