کد خبر: ۲۹۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 2021December 27
یک سال از زمانی که ما برای ایام کریسمس و سال نو نمی توانستیم به دیدار بستگانمان برویم گذشته است

شفاآنلاین>سلامت> یک سال از زمانی که ما برای ایام کریسمس و سال نو نمی توانستیم به دیدار بستگانمان برویم گذشته است.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: کل ایتالیا به رنگ قرمز در آمده بود. خبری از تجمعات سال نو نبود. امسال علی رغم اینکه پاندمی هنوز زنده است و کووید همچنان با سویه جدید اومیکرون جولان می دهد، اوضاع به هیچ وجه قابل قیاس با پارسال نیست.

 آنچه امسال تغییر کرده در وهله اول واکسن است که باعث نجات جان مردم شده و این امکان را برای همه فراهم آورده است که در وضعیت زرد و سفید به سر ببرند. خبری از قرنطینه نیست، دعوت افراد محدود نیست. کریسمس پارسال 18 هزار مورد ابتلا داشتیم و امسال این تعداد فقط 55 هزار نفر است. باید به کسانی که واکسن نزده اند یادآوری می کنیم که پارسال تعداد جان باختگان 505 نفر بود و امسال به لطف واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا این تعداد به  144 نفرتقلیل یافته است.

در ضمن به لطف همین واکسن ها امسال شاهد اعمال محدودیت های رفت و آمد مانند سال گذشته نیستیم (اینکه فقط به یک منزل مسکونی شخصی باشد، در یک استان باشد، یک بار در روز باشد) . پارسال همچنین امکان خروج از استان محل سکونت به جز در موارد پزشکی یا دسترسی به افراد نیازمند و آنهم به لطف یک گواهی وجود نداشت.

میزان مرگ و میر نیز بالا بود. پارسال در برابر ویروسی ناشناخته قرار داشتیم اما امسال آن را می شناسیم و می دانیم چگونه با آن مقابله کنیم. البته می دانیم که هنوز داستان به آخر نرسیده است لیکن کسانی که اطلاعاتی را می دهند بدون آنکه بازگو کنند که اوضاع عوض شده است در واقع تنها بخشی از حقیقت را روایت کرده اند.منبع: ایل جورناله (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: