کد خبر: ۲۹۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 2021December 27
شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در انگلیس از مرز صد و بیست هزار نفر گذشت و به این ترتیب برای سه روز متوالی بیشترین شمار مبتلایان در یک روز را ثبت کرده است.

شفاآنلاین>سلامت> شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در انگلیس از مرز صد و بیست هزار نفر گذشت و به این ترتیب برای سه روز متوالی بیشترین شمار مبتلایان در یک روز را ثبت کرده است.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین :همچنین روز بیست و چهارم ماه دسامبر شمار افرادی که به سویه اومیکرون ، ویروس جهش یافته کرونا ، در یک روز مبتلا شدند ، بالاترین میزان در یک روز بوده و گسترش این گونه از ویروس کرونا  در انگلیس همچنان ادامه دارد. 

در انگلیس که شیوع ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است ، روز بیست و چهارم ماه دسامبر به بیش از 122 هزار نفر در یک روز رسیده است. همچنین شمار افرادی که در انگلیس در یک روز به سویه اومیکرون مبتلا شدند ، 23 هزار و 700 نفر بوده که این تعداد بیشترین شمار مبتلایان روزانه به سویه اومیکرون از گذشته تاکنون بوده است. شایان ذکر است ، تاکنون در مجموع 114هزار نفر در انگلیس به اومیکرون گونه جهش یافته ویروس کرونا مبتلا شدند.

تا روز بیست و سوم ماه دسامبر بیست و نه نفر در لندن پایتخت انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از گونه اومیکرون جان خود را از دست دادند. همچنین شمار افرادی که بر اثر ابتلا به اومیکرون در بیمارستان های انگلیس بستری شدند ، به تدریج در حال افزایش است.

دولت انگلیس با توجه به گسترش ناگهاتی ویروس کرونا از گونه اومیکرون اعلام کرد ، دو دوز واکسن ضد ویروس کرونا برای مقابله با سویه اومیکرون کافی نیست و همه افراد واجد شرایط  باید دوز یاد آور واکسن ضد ویروس کرونا را دریافت کنند.  

 تا به امروز حدود پنجاه و شش درصد از جمعیت بالای دوازده سال انگلیس دوز یاد آور را دریافت کردند و قرار است برخی از مراکز واکسیناسیون در طول تعطیلات کریسمس هم به فعالیت خود ادامه دهند. با توجه به سفر بیشتر مردم انگلیس در طول تعطیلات کریسمس این نگرانی وجود دارد که شیوع ویروس کرونا بیش از پیش گسترش یابد.

انتظار می رود که دولت انگلیس اوایل هفته آینده بر اساس آخرین داده ها محدود یت های سختگیرانه تری را برای  مقابله با شیوع ویروس کرونا بررسی کند.منبع: ان اچ کی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: