کد خبر: ۲۹۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۳ دی ۱۴۰۰ - 2021December 24
در بسیاری از داروخانه‌ها تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود و عدم استقلال اداره تجهیزات پزشکی به نوعی تعارض منافع را ایجاد خواهد کرد.
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس حوزه اقتصاد درمان و تجهیزات پزشکی گفت: مهم‌ترین چالش در حوزه تجهیزات پزشکی این است که دارای تشکیلات مستقلی نیستند.
به گزارش شفاآنلاین:عماد الدین حسینی تودشکی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه اقتصاد درمان و تجهیزات پزشکی با اشاره به چالش‌های تجهیزات پزشکی در کشور اظهار کرد: تجهیزات پزشکی برای مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی چالش‌های جدی ایجاد کرده است.

او ادامه داد: مهم‌ترین چالش در حوزه تجهیزات پزشکی این است که تجهیزات پزشکی دارای تشکیلات مستقلی نیست و این مسئله باعث بروز معضلاتی در توسعه تجهیزات پزشکی در حوزه واردات، تولید و توزیع شده است. افرادی که حوزه تخصصی‌شان مطابق با تحصیلات آن‌ها نیست، نمی‌توانند که مشکلات این حوزه را به دلیل نداشتن علم کافی برطرف کنند.

حسینی بیان کرد: در بسیاری از داروخانه‌ها تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود و عدم استقلال اداره تجهیزات پزشکی به نوعی تعارض منافع را ایجاد خواهد کرد. وزارت بهداشت به نوعی خریدار تجهیزات پزشکی است و نباید در بحث قیمت گذاری تجهیزات پزشکی ورود پیدا کند، زیرا خود وزارت بهداشت ذی‌نفع در این حوزه است.

او افزود: سیاست گذاری‌ها زمانی بهینه می‌شود که تعارض منافع ایجاد نشود. معتقدم که برای اداره کل تجهیزات پزشکی باید یک معاونت مستقل زیر مجموعه وزیر بهداشت راه اندازی شود. برای تمرکز بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بهتر است که نهادی مستقل در این حوزه تشکیل شود.

حسینی بیان کرد: یکی‌دیگر از چالش‌های صنعت تجهیزات پزشکی بالا رفتن حجم مطالبات شرکت‌های تولید کننده و واردکننده از بخش دولتی است و مشکلات کمبود نقدینگی به ضرر شرکت‌های تجهیزات پزشکی است، چون شرکت‌های تجهیزات پزشکی عمدتاً منابع مالی محدود دارند.
برچسب ها: تشکیلات ، مستقل ، تجهیزات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: