کد خبر: ۲۹۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۲ دی ۱۴۰۰ - 2021December 23
سویه جدید ویروس کرونا که به نگرانی‌های تازه‌ای دامن زده از سوی سازمان بهداشت جهانی، «اومیکرون» نامگذاری شده و حدود یک ماه قبل در کشورهای آفریقایی شناسایی شده است.
شفاآنلاین>سلامت>یونسیان گفت: شیوع ویروس کرونا در دی و بهمن ماه جاری دور از انتظار نیست و پیش بینی شده شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری های ناشی از کرونا باشیم.
به گزارش شفاآنلاین:مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی ستاد کرونا درباره روند ویروس اومیکرن تا ۴ هفته آینده، گفت: شیوع ویروس کرونا در دی و بهمن ماه جاری دور از انتظار نیست و پیش بینی شده است شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری های ناشی از کرونا هستیم.

اولین مورد ابتلا  به اومیکرون در کشور ۲۸ آذر ماه شناسایی شد و اصغر عبدلی دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور و فناور واکسن کرونای برکت از شناسایی اولین مورد ابتلا به اومیکرون در ایران خبر داده و  تا امروز موارد ابتلا به این ویروس به هشت مورد رسیده است.

به گفته ی یونسیان، بررسی های وزارت بهداشت در سایر کشورها نشان داده ما باید قبل از شروع حادثه به فکر رفع آن باشیم، مثلا برای پیشگیری از انتشار گسترده ویروس کرونا و پیک ششم باید محدودیت و قرنطینه ها،تست، تشخیص را آغاز کنیم تا شاهد مرگ و میر ناشی از این ویروس نباشیم.

سویه جدید ویروس کرونا که به نگرانی‌های تازه‌ای دامن زده از سوی سازمان بهداشت جهانی، «اومیکرون» نامگذاری شده و حدود یک ماه قبل در کشورهای آفریقایی شناسایی شده است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا می گوید که آمارها نشان می دهد؛ در پیک پنجم بالغ بر ۴۰ هزار مرگ رسمی که ناشی از ویروس کرونا بوده است در ثبت احوال، ثبت شده است و اگر آن دسته از مرگ هایی که با عنوان غیر رسمی، اما با ماهیت کرونا فوت شده اند را به این آمار اضافه کنیم به صراحت می توان گفت ۹۰ هزار نفر به دلیل ویروس کرونا در این پیک جان باختند، بنابراین ما باید محدودیت های ۲ تا ۴ هفته ای را بپذیریم تا بتوانیم این بیماری را در کشور ریشه کن کنیم.
برچسب ها: مجموع ، مرگ و میر ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: