کد خبر: ۲۹۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 17
پوشش واکسیناسیون به مردم بستگی دارد؛ هرچه پوشش واکسیناسیون بیشترشود مشکلات بعدی ما کمتر خواهد شد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: واکسن‌های داخلی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ما نیازمند تسریع در پوشش واکسیناسیون در کشور هستیم.
به گزارش شفاآنلاین:کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت  با اشاره به اینکه ویروس امیکرون ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر میزان بیماری زایی و‌کشندگی آن مشخص نیست.

او ادامه داد: آنچه خیلی مشخص این است که بعد از یک هفته در بسیاری از کشور‌ها آن‌را مشاهده کردند و هر سویه جدیدی با نگرانی همراه است و به هر حال ویروس برای بقای خود تغییر ماهیت می‌دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: با مشارکت مردم و پوشش واکسیناسیون به بیش از ۷۰ درصد رسیده و هرچه پوشش بیشتر باشد اطمینان خاطر بیشتر خواهد بود. باتوجه به طولانی بودن اپیدمی خستگی مردم بیشتر شده است و افراد باید صبوری کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا با کمترین آسیب این دوره‌ها را طی کنیم تا ویروس کم کم ازبین برود.

حیدری افزود: پوشش واکسیناسیون به مردم بستگی دارد؛ هرچه پوشش واکسیناسیون بیشترشود مشکلات بعدی ما کمتر خواهد شد.

او گفت: واردات واکسن انجام نمی‌شود، زیرا تولیدات ما کافی است ونیازی به واکسن نداریم البته مواردی به‌صورت هدیه داده‌شده و دیگر نیازی به واکسن نداریم و واکسن داخلی هم از لحاظ کیفیت مناسب است.

حیدری افزود: تزریق دز سوم واکسن شروع شده برای افراد بالای ۴۰‌ سال اعلام شده، مشکلی برای تزریق دز سوم نداریم. همه واکسن‌های داخلی درمرحله تولید هستند و همچنان تولید هم می‌شوند.
برچسب ها: تولیدات ، واکسن ، معاون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: