کد خبر: ۲۹۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 16
تبلور و تداوم این مسیر نورانی در آیندگان این سرزمین، تبدیل این اقدامات به یک فرهنگ غالب اجتماعی و تاریخ ساز شدن، مستلزم ترویج و روایتگری این صحنه‌ها در قالبی هنرمندانه و تأثیرگذار است.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از برگزاری همایش جهاد روایت و تبیین با موضوع روایتگری مجاهدت‌های کادر سلامت و درمان کشور در همه‌گیری کرونا خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین:محمد هاشمی گفت: ایران اسلامی در پرتو تاسی از آموزه‌های دین مبین اسلام، تاریخ دیرینه و فرهنگ غنی خود، همواره به رویدادها هویت خاص خود را داده است. این ملت استوار یک بار دیگر و در پاندمی کرونا، خلق ایثار و ازخودگذشتگی را رقم زدند. تعاون اجتماعی، همیاری در عرصه ارائه خدمات سلامت، مددکاری به خانواده مبتلایان به بیماری، متوفیان و آسیب دیدگان معیشتی و … بخشی از جلوه‌های این ایثار و شاهد این مدعا هستند. بی تردید همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و خانواده مدافعین سلامت درباره ضرورت روایت حقیقیِ "واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر" تاکید فرمودند، هرگونه اهمال و سکوت در زمینه اشاعه این اقدامات جهاد گونه، با تحریف واقعیات و تولید روایت‌های جعلی مواجه خواهد شد.

وی افزود: تبلور و تداوم این مسیر نورانی در آیندگان این سرزمین، تبدیل این اقدامات به یک فرهنگ غالب اجتماعی و تاریخ ساز شدن، مستلزم ترویج و روایتگری این صحنه‌ها در قالبی هنرمندانه و تأثیرگذار است. اکمال هنر در این است که از درون یک واقعه بتوان روایتی را استخراج کرد که در طول اعصار، ماندگار و مورد اقبال باشد.

هاشمی ادامه داد: به همین منظور و در راستای لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به موضوع ثبت تاریخ شفاهی، وقایع نگاری و روایتگری در جای جای این صحنه، ورود کرده تا از بطن این متون، دستمایه تولید آثار مستند فاخر حاصل گردد.

وی گفت: در نخستین گام و همزمان با دهه دوم فاطمیّه که با نام حضرت زهرا (س) و محب و دلداده حضرتش سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با عطر آگین شده است، اقدام به برگزاری همایش جهاد روایت و تبیین با موضوع روایتگری مجاهدت‌های کادر سلامت و درمان در همه گیری کرونا نموده است، لذا از تمامی علاقه مندانی که به نوعی می‌توانند در این زمینه سرمنشاء روایتگری ایثار کادر درمان و سلامت باشند، دعوت به شرکت کرده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: راویان علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند به روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه کنند، راویان برتر با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقامات لشگری و کشوری، تقدیر خواهند شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: