کد خبر: ۲۹۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 14
وارونگی هوا مسئله بسیاری از نقاط در کشور است و البته برخی کشورهای دیگر نیز دچار آن هستند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون امور عمرانی استاندار تهران در بودجه ۱۴۰۱ تدارک ویژه‌ای برای حل معضل آلودگی دیده شده است و طبق دستور رئیس جمهور به استاندار، رفع آلودگی در دستور کار استانداری است.
به گزارش شفاآنلاین: عابد ملکی معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به پیش‌بینی پایدار بودن هوای پایتخت در هفته جاری و ناسالم شدن شاخص هوا، از آخرین تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران گفت.

ملکی با اشاره به راهکارهای کمیته اضطرار برای کنترل کیفیت هوای تهران، اظهار داشت: جلوگیری از تردد خودرو و موتورهای دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه‌روزی خودروهای گازوئیلی سنگین، جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی بزرگ شهری، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های شهری، استقرار پایگاه‌های اورژانس و امداد در مناطق آلوده‌تر، تعطیلی واحدهای مؤثر صنعتی در تشدید آلودگی هوا از جمله تولید بتن، آسفالت، شن و ماسه، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌‌ها و صنایع مجاور شهر تهران، تعطیلی مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها، برگزاری کلاس‌های مدارس استان تهران به صورت مجازی و توصیه شهروندان به پرهیز از ورزش در محیط‌های باز شهری مهمترین تصمیم کمیته اضطرار است.

معاون استاندار تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص علت برگزاری بازی امروز استقلال و سپاهان با وجود آلودگی هوا، تصریح کرد: وضع هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است و شرایط طوری نیست که منجر به تعطیلی باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها شود. تصمیم در این مورد، به لیگ فوتبال محول شده اما توصیه ما به شهروندان این است که در محیط باز ورزش نکنند.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس ابلاغ رسمی هیچ‌یک از صنایع و نیروگاه‌های تهران از مازوت استفاده نمی‌کنند، گفت: وارونگی هوا مسئله بسیاری از نقاط در کشور است و البته برخی کشورهای دیگر نیز دچار آن هستند. باید در تولید آلایندگی دقت شود. توسعه حمل‌ونقل و اصلاح تولید آلاینده‌ها نیاز به زمان و اعتبار دارد، که باید پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به جلسات متعدد استانداری با مدیران کشوری درباره حل معضل آلودگی هوا، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تدارک ویژه‌ای برای حل این معضل دیده شده است و طبق دستور رئیس جمهور به استاندار، رفع آلودگی در دستور کار استانداری است.
برچسب ها: آلودگی ، هوا ، پایتخت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: