کد خبر: ۲۹۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 12
ملت آلمان از صدراعظم خود خداحافظی میکند؛ صدراعظمی که نه به مد و اجناس لوکس اهمیت داد و نه تسلیم وسوسه دوربین‌های خبرنگارها و چاپلوس‌ها شد.


شفاآنلاین>اجتماعی>روز هشتم دسامبر ۲۰۲۱ مجلس آلمان صدر اعظم جدید دولت را انتخاب کرد. بنابراین امروز روز ترک آنگلا مرکل از صحنه رسمی سیاست آلمان بود. 

در ضمن گزارش مجله اشپیگل در این زمینه مردم نظرات خود را در این مجله در باره صدراعظم ۱۶ سال گذشته یعنی خانم مرکل درج کردند در پائین چند سطری هم از این نظرات را میخوانید:

ملت آلمان از صدراعظم خود خداحافظی میکند؛ صدراعظمی که نه به مد و اجناس لوکس اهمیت داد و نه تسلیم وسوسه دوربین‌های خبرنگارها و چاپلوس‌ها شد. 

خانم مرکل نه در محله گرانقیمت ملک خرید و نه اتومبیل‌های گران و لوکس؛ کاخ سلطنت نساخت، در تعطیلات خود نه در قایق‌های لوکس مسافرت کرد و نه یکی از این نوع خرید و همینطور هواپیمای خصوصی نداشت. 
دعوت به مهمانی‌های خصوصی را رد میکرد؛ در هتل‌های پنج ستاره دیده نشد و در مجالس اعیان ‌و اشراف شرکت نکرد. 

۱۶ سال تمام طرز لباس پوشیدنش را عوض نکرد و لباس‌های برند معروف و گرانقیمت هرگز نپوشید. 

در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی یک خبر‌نگار از او پرسید: خانم مرکل به چشم میخورد که شما لباس‌های متنوع نمیپوشید و آنها را به ندرت عوض میکنید؛ شما فقط یک دست لباس دارید؟ وی جواب داد من کارمند ‌و خدمتگزار ملت هستم؛ مانکن که نیستم. 

در مصاحبه مطبوعاتی دیگر از وی سوال شد آیا در خانه‌اش کلفت دارد که مسئول نظافت خانه و یا آشپزی و غیره باشد؟ جواب مرکل این بود: « نه من خدمتگزار ندارم و احتیاجی هم به همچین کمکی ندارم، همسر من و خودم کارهای روزمره خانه را خودمان انجام میدهیم. »
خبرنگار دیگری پرسید چه وقتی لباس‌هایتان را میشوئید؛ خودتان و یا همسرتان؟ او جواب داد: کارهای وصله و غیره را من انجام میدهم و همسرم نیز مسئول ماشین لباسشویی است (همسر مرکل پروفسور دانشگاه است.)
بالطبع ما این کارها را اکثراً دیروقت انجام میدهیم. خوشبختانه دیوارهای آپارتمان ما پهن هست و ما دقت می‌کنیم که برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد نکنیم. 
خانم مرکل ادامه داد من انتظار داشتم از من در مورد موفقیت و یا عدم موفقیت کار دولت بپرسید؟!

خانم مرکل اجاره‌نشین یک آپارتمان عادی است مثل شهروندان عادی شهر؛ وی حتی قبل از اینکه صدراعظم شود در این آپارتمان زندگی می‌کرد و بعد از آنکه رئیس دولت شد آپارتمان را عوض نکرد. او هیچگاه به یک ویلا اسباب کشی نکرد؛ نه مالک خانه است و نه استخر و هواپیمای خصوصی دارد. 

او در ۱۶ سال ریاست خود هیچ یک از اقوام خود را به خدمات دولتی منصوب نکرد و یا برای خود و فامیلش سمت مهم در بخش خصوصی اقتصاد فراهم نکرد. او ساعی و با هوش است و همیشه متواضع ماند. صبور و با احساسی ظریف در قبال انسان‌هاست و به قضاوت وی می‌شد همیشه اطمینان داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: