کد خبر: ۲۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 28
شفا آنلاین:بهتر است کودکان از مصرف بستنی‌هایی که شکلات فراوانی دارند خودداری کنند چراکه شکلات بیش از حد می‌تواند آنها را به سمت بی‌قراری و پیش فعالی بکشاند.
به گزارش شفا آنلاین:پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: مصرف بستنی در حد متعادل به کودکان توصیه می‌شود به خصوص کودکان که خوب غذا نمی‌خورند و مادران با وزن آنها مشکل دارند. بستنی می‌تواند یکی از واحدهای شیر آنها را پر کند چون یک لیوان شیر مانند 50 گرم بستنی یا یک بستنی لیوانی کوچک محسوب می‌شود. 

وی افزود: بهتر است کودکان از مصرف بستنی‌هایی که شکلات فراوانی دارند، خودداری نمایند زیرا شکلات بیش از حد می‌تواند آنها را به سمت بی قراری و پیش فعالی بکشاند. همچنین بستنی باید حاوی رنگ‌های مجاز خوراکی باشد. 

فرهبخش تصریح کرد: بستنی‌های رنگی خیلی اوقات مجوز بهداشتی ندارند یا به صورت غیر استاندارد تهیه می‌شوند بنابراین بستنی‌ باید انتخاب شود که کارخانه‌ای بوده و حتما مجوز بهداشتی داشته باشد. 

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به کودک بستنی بدهیم بهتر است آن را در میان وعده به او بدهیم. به عنوان مثال نیم یا 1 ساعت قبل از وعده اصلی بستنی را به او بخورانیم زیرا بستنی کالری زیادی دارد و ممکن است جلوی اشتهای کودک را بگیرد و او را از وعده اصلی غذایی محروم سازد. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: در کودکانی که اضافه وزن دارند مصرف بستنی را محدود می‌کنیم و به مادر آنان توصیه می‌کنیم که هفته‌ای 1 یا 2 بار به آنها بستنی بدهند اما اگر کودک وزن نرمال دارد می‌تواند هر روز از بستنی استفاده نماید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: