کد خبر: ۲۹۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 09
هم اكنون شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد ترکیب واکسن ها موثر است. اکنون مطالعاتی در دست است که این موضوع را به اثبات می رساند

شفاآنلاین>سلامت> گروههاي مختلف تحقيقاتي در دنيا مطالعاتی در خصوص ترکیب فایزر، مدرنا و آسترازنکا انجام داده اند كه در صورت اثبات قطعي نتايج حاصله مي تواندبه معناي شكست قاطع كوويد ١٩ باشد.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: هم اكنون شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد ترکیب واکسن ها موثر است. اکنون مطالعاتی در دست است که این موضوع را به اثبات می رساند. یک دز واکسن مدرنا به عنوان دز دوم یا سوم بعد از یک دز فایزر و آسترازنکا مصونیت را تقویت می کند. این تحقیق توسط دانشگاه آکسفورد صورت گرفت.

در مطالعه دیگری که توسط شرکت میکروبیولوژی آمریکا صورت گرفت این موضوع را به اثبات رساند که به نظر می رسد که پادتن های موثرتر علیه کووید به دنبال آمیزه ابتلا و واکسن، شکل می گیرند. کارشناسان ترکیبات متعددی را مورد ارزیابی قرار دادند.

به عنوان مثال با مقایسه سطح پادتن های موجود در خون 25 شرکت کننده در این تحقیق. هفت نفر از آنها واکسن فایزر، هشت نفر نیز مدرنا، ده نفر مبتلا شده بودند و یک نفر نیز جانسون اند جانسون دریافت کرده بودند. نتایج نشان داد افرادی که فقط یک دز دریافت کرده بودند از پادتن های کمتری در برابر سویه های بتا و دلتا برخوردار بودند. افرادی نیز که از ابتدای پاندمی مبتلا شده بودند و متعاقباً واکسن زده بودند از پادتن هایی برخوردار بودند که به طور بالقوه قادر به مقابله با سویه های جدید بودند.

این نتایج از این امر حکایت دارند که نوع پادتن ها می تواند در طول زمان بهبود یابد. شناسایی ترکیب بهتر برای تولید پادتن می تواند به توسعه یک راهبرد موثر برای تلاش های آینده کمک کند.منبع: ایل تمپو (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: