کد خبر: ۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 28
شفاآنلاین- یک کارشناس اقتصادی عملکرد دولت در کنترل تورم و توسعه بیمه های درمانی را در یک سال گذشته بسیار ارزشمند ذکر کرد.
به گزارش شفا آنلاین،علیرضا خسروی  اظهار داشت: ورود دولت به بخش سلامت بسیار تاثیرگذار بود و هزینه های درمان را کم کرد به طوری که مردم از عملکرد دولت راضی هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه دولت در بحث کنترل تورم هم اقدامات خوبی انجام داد و توانست تورم را کاهش دهد، افزود: این اقدام نیز در یک سال گذشته ثبات اقتصادی خوبی در جامعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هرچند دولت در این زمینه ها ورود خوبی داشته اما در دیگر بخش ها هنوز کند هستیم و توجه و نظارت بیشتر دولت را می طلبد.

نماینده مردم سمنان در مجلس تصریح کرد: ورود دولت به بخش هدفمندی یارانه با اطلاع رسانی ضعیف و کمبود وقت همراه بود که سبب عدم استقبال مردم در انصراف از یارانه شد.

خسروی گفت: در موضوع بانک ها و حفظ ارزش پول ملی هرچند دولت اقدامات خوبی انجام داده اما کافی نیست و باید اقدامات ارزشمندتری نیز انجام داد.

وی افزود: ساماندهی سود بانکی و تعداد بانک ها و تسهیلات بانکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه وصول معوقات بانکی یکی از مهم ترین بخش هایی است که نیاز به توجه جدی دارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در موضوع ساماندهی و وظایف و چارچوب مشخص بیمه ها هم که دولت ورود خوبی نداشته است و به نظر می رسد اولویت بعدی دولت باشد.

وی با انتقاد از بخش مسکن نیز گفت: با اینکه تامین مسکن از مهم ترین وظایف هر دولتی به شمار می رود اما متاسفانه هنوز برنامه مشخصی در این زمینه نداریم و برنامه ها بیشتر کاغذی است تا عملی.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اما در موضوع صادرات و واردات اقدامات خوبی انجام گرفته و آمارها نیز حکایت از بهبود صادرات دارد، هرچند نیاز به یک برنامه مشخص هنوز هم احساس می شود.

خسروی اضافه کرد: در مباحث پولی و مالی در ارتباط با فعالیت سرمایه در گردش شرکت های تولیدی هم اقداماتی در حال انجام است اما کافی نیست و نیازمند یک عزم ملی برای حمایت از تولید داخلی هستیم.

وی گفت: در مجموع با توجه به ظرفیت و عمر کوتاه دولت انتظارات مردم از دولت نیز بالاست و مردم نباید انتظار بهبود در همه این بخش ها آن هم در فرصت کوتاه یکساله را داشته باشند، ضمن آنکه باید اذعان کرد که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، حرکت ما برای بهبود این اوضاع کند است و نیاز به برداشتن گام های سریعتر هستیم.
ایرنا
برچسب ها: کارشناس ، دولت ، بیمه ، تورم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار