کد خبر: ۲۹۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 26
عرضه دخانیات و حتی قلیان در تمامی اماکن ممنوع بوده و با گزارش های مردمی و نظارت دانشگاه های علوم پزشکی متخلفان شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: ممنوعیت عرضه دخانیات در تمام دانشگاه‌ها با همکاری دادستان کل کشور اجرا می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین:بهزاد ولی زاده رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت  با اشاره به ممنوعیت عرضه دخانیات با همکاری دادستان کل کشور اظهار کرد: در حال حاضر ممنوعیت عرضه انواع محصولات دخانی با همکاری دادستان کل کشور و برخی از دستگاه های ذی ربط به صورت جدی اعمال می شود.

او ادامه داد: عرضه دخانیات و حتی قلیان در تمامی اماکن  ممنوع بوده و با گزارش های مردمی و نظارت دانشگاه های  علوم پزشکی متخلفان شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد. یکی از برنامه های مهم اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت  راه اندازی شهرها و  ‌روستاهای بدون دخانیات است که در این طرح  ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی مشارکت دارند و  یک شهر یا رو ستای بدون دخانیات را براساس شاخص های از قبل تعیین شده معرفی می کنند . وزارت بهداشت  در جهت اجرای این طرح  دستورالعمل های لازم را تدوین کرده است.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ممنوعیت عرضه قلیان در تمام دانشگاه های کشور رصد می شود و در این میان ۱۷ دانشگاه به طور کامل عرضه قلیان در آن ممنوع شده است و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان الگو معرفی شده است. در حال حاضر ممنوعیت استعمال دخانیات در تمام دانشگاه ها و حتی در فاصله ۱۰۰متری از مکان دانشگاه ها اجرا می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: