کد خبر: ۲۹۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 23
اکثر روزها ناسالم برای گروه‌های حساس است ،شرایط خشکسالی را داریم و امیدواریم مسئولین با تمهیداتی که در نظر می‌گیرند قانون هوای پاک را اجرا کنند تا از شدت آلودگی ها کاسته شود.
شفاآنلاین>سلامت>شاهسوني گفت: مسئولان قانون هواى پاك را اجرا كنند تا كمتر شاهد آلودگى هوا باشیم.
به گزارش شفاآنلاین:عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت طی گفت وگوی زنده تلفنی با شبکه سلامت اظهار کرد: امروز شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۰۳ بود که در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی افزود: برای اینکه حجم آلودگی هوا کاهش پیدا کند نیاز به وزش باد با سرعت بین ۴ تا ۵ متر بر ثانیه داریم لذا بارندگی به اندازه ای نبود که حجم آلودگی در سطح شهر تهران کم شود، البته از غلظت آلاینده ها کم شده است اما با شرایط مطلوب فاصله داریم .

شاهسونی با اشاره به اینکه کلانشهرهای تبریز، کرج، اصفهان و اراک در فصل پاییز و زمستان با مشکل وارونگی هوا مواجه هستندگفت: اکثر روزها ناسالم برای گروه‌های حساس است ،شرایط خشکسالی را داریم و امیدواریم مسئولین با تمهیداتی که در نظر می‌گیرند قانون هوای پاک را اجرا کنند تا از شدت آلودگی ها کاسته شود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت تصریح کرد: قانون هوای پاک که مصوب سال ۹۶ است در مقام اجرا با مشکل روبرو شده ،هدف این قانون کاهش غلظت هوا بود اما در عمل اجرا نشده است و مجریان نتوانستند این قانون را در مقام اجرا دنبال کنند.
برچسب ها: مسئولان ، قانون ، هوای پاک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: